۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
درباره میزان گرانی مردم قضاوت می‌کنند نه رئیس‌جمهور
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس مطرح کرد

درباره میزان گرانی مردم قضاوت می‌کنند نه رئیس‌جمهور

حسینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: باید به حافظه تاریخی مردم احترام گذاشت، ما نمایندگان در مسیری قرار نمی‌گیریم که سرنوشت مردم به تصمیمات یک شبه اتخاذ شده دولت رقم بخورد و بعد هم اظهار بی‌اطلاعی کنند! بنابراین در خصوص شدت افزایش قیمت کالاهای مختلف مردم می توانند، قضاوت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدشمس الدین حسینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس، درباره اظهارات رئیس جمهور که تاکید کرده است  دولت چنان با هوشمندی عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی را کاهش داده که گرانی‌ها به چشم نیامده و مردم متوجه آن نشده‌اند، گفت: باید به حافظه تاریخی مردم احترام گذاشت، به طور مثال نباید تصمیم‌گیری سال گذشته در خصوص نرخ بنزین را فراموش کرد که چه کسی عامل آن بود و بعد از گرانی اعلام کرد؛ من نیز از نرخ بنزین خبر نداشتم.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ادامه داد: ما نمایندگان در مسیری قرار نمی‌گیریم که سرنوشت مردم به تصمیمات یک شبه اتخاذ شده دولت رقم بخورد و بعد هم اظهار بی‌اطلاعی کنند! بنابراین در خصوص شدت افزایش قیمت کالاهای مختلف مردم می توانند، قضاوت کنند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس اظهار کرد: دولت طی این سال ها ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داد اما مردم قیمت‌های گوشت و مرغ و سایر کالاهای اساسی را به نرخ ارز ۲۶ هزار تومانی پرداخت می‌کنند، بنابراین تاکید ما این است که جلوی رانت ارزی برای عده ای خاص گرفته شود تا عواید آن میان مردم پخش شود.

این عضو کمیسیون تلفیق در ادامه گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تاکید کرد: دولت اگر تعهد می داد، قیمت کالاهای اساسی مانند گوشت و مرغ و ... را به صورت شفاف و ملموس و با قیمت ارزان یعنی متناسب با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم ارائه کند، آن زمان ما نیز می توانستیم نظر مساعد در خصوص تداوم عرضه این ارز برای کالاهای اساسی داشته باشیم؛ البته باید وزرای ذی‌ربط به صورت شفاف در مجلس مراحل این کار را تبیین می کردند و در خصوص کاهش قیمت کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۰ بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی تعهد می دادند.

مجلس برای ارز نرخی تعیین نکرده است
وی گفت: تاکید می کنم مجلس برای ارز نرخی تعیین نکرده و حتی برای فروش نفت نیز سقفی نگذاشته است، هرچند که ما هنری از دولت در فروش نفت ندیده‌ایم و طبق گفته خود دولت، امسال کمتر از یک میلیون بشکه نفت به فروش رسانده است اما حال دولت به گفته خودش عمل کند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را بفروشد زیرا در این زمینه محدودیت قانونی وجود ندارد.

نرخ ارز برخلاف ادعای مسئولان دولتی به ۳۰ هزار تومان هم رسید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان با تاکید بر لزوم ارائه کالا به نرخ ارزان به مردم تصریح کرد: متاسفانه حرف های مسئولان دولتی در زمینه اقتصادی تاکنون عملیاتی نشده است، به طور مثال در چند سال اخیر ارز دولتی متعلق به بیت المال با نرخ ۴۲۰۰ تومان تنها به یک سری افراد پرداخت شد اما کالای اساسی با قیمت بالا به دست مردم رسید و از سوی دیگر نرخ ارز برخلاف ادعای مسئولان دولتی به ۳۰ هزار تومان هم رسید.

کد خبر: ۶۵٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha