۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
پیش بینی بازار طلا در هفته آینده| کارشناسان جهانی: توان صعودی طلا تا ۶ ماه آینده بالا است
بازار گزارش می دهد

پیش بینی بازار طلا در هفته آینده| کارشناسان جهانی: توان صعودی طلا تا ۶ ماه آینده بالا است

با افزایش قیمت ارز و طلا در هفته جاری به خصوص در چهار روز اخیر به علت کاهش چشمگیر تقاضا در بازار، داد و ستد مصنوعات طلا در بازارهای داخلی به کمترین میزان رسید.

بازار؛ گروه اصناف: هرچند که قیمت ارز و طلا در بازارهای داخلی افزایش یافت اما به علت رشد قیمت هر گرم مصنوعات طلا با احتساب دستمزد ساخت، بازار شاهد معاملات اندکی در هفته جاری بود.

در آخرین روزهای هفته قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید، قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی ۲۴۰ هزار تومان بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

همچنین نرخ ارز نیز در بازار روز چهارشنبه  ۱۷ دی ماه سال جاری با افزایش اندکی مواجه شد و دلار به رقم ۲۶ هزار تومان و یورو نیز به قیمت ۳۱ هزار و ۸۰۰  تومان رسید.

با توجه به انجام معاملات اندک طلا و ارز در بازارهای داخلی و افزایش اندک قیمت ها در روزهای اخیر،«ابراهیم محمد ولی» رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران به خبرنگار بازار گفت: در مقایسه با هفته گذشته در هفته جاری خرید مصنوعات طلا در بازار بسیار اندک بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و ارز در ۴ روز پایانی هفته داد و ستد مصنوعات را در بازار اندک کرد، افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، ثبات قیمت ها به افزایش تقاضای خرید منجر خواهد شد و اگر حادثه ای پیش نیاید قیمت ها در این حد باقی خواهد ماند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ازمردم خواست که به علت عدم آشنایی به مسائل فنی، از خرید طلای آب شده و طلای خام خودداری کنند و همچنین برای خرید مصنوعات طلا، جواهر، نقره و سکه به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مراجعه کنند

وی اظهارداشت: در حال حاضر برای خرید مصنوعات طلا با توجه به ۹ درصد ارزش افزوده و دستمزد ساخت و قیمت بالای اونس جهانی تقاضای چشمگیری در بازار وجود ندارد و اگر هم باشد بسیار کم است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران یادآور شد: با توجه به ثبات نسبی در بازار، قیمت سکه نیز در هفته جاری به طور متوسط بین ۱۲ و ۲۰۰ هزار تومان  ۱۱ میلیون و۹۰۰ هزار تومان در نوسان بود.

با این حال رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از مردم خواست که به علت عدم آشنایی به مسائل فنی، از خرید طلای آب شده و طلای خام خودداری کنند و همچنین برای خرید مصنوعات طلا، جواهر، نقره و سکه به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مراجعه کنند.

آینده طلا در بازارهای جهانی
محمد ولی با اشاره به قیمت جهانی طلا در هر اونس بیان کرد: هم اکنون قیمت اونس جهانی طلا به ۱۹۵۵ دلار رسیده است و هم اکنون که با شما صحبت می کنم ۴۰ سنت دیگر به قیمت جهان طلا اضافه شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: اگر تقاضای خرید طلا توسط دولت ها دنبال نشود و شرایط اقتصاد جهانی نیز بدون حادثه خاصی به همین منوال باشد شاهد روال عادی قیمت های فلزات گرانقیمت در بازار خواهیم بود.

محمد ولی خاطرنشان کرد: با این حال ممکن است برخی از کشورها اقدام به خرید طلا برای افزایش ذخایر استراتژیک کنند در این صورت به احتمال زیاد قیمت طلا در بازارهای جهانی روند صعودی خواهد داشت، در غیر این صورت قیمت طلا در بازارهای جهانی طبق روال عادی آنچنان با نوسان همراه نخواهد بود.

قیمت اونس جهانی طلا ۱۹۵۵ دلار
همزمان با ثبات قیمت سکه و مصنوعات طلا در بازار، «جلال مقدس زاده» یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر در گفت گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته جاری قیمت هر اونس طلای جهانی به بیش از ۱۹۵۵ دلار  رسید که نسبت به ۶ روز گذشته ۷۰ دلار افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: با رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا نیز در بازار ایران اندکی افزایش یافت و سکه در روزهای پایانی هفته با توجه به رشد قیمت انس طلا در بازارهای جهانی، به کانال ۱۲ میلیون تومان وارد شد و اگر اونس جهانی طلا هفته آینده افزایش یابد روند صعودی قیمت طلا نیز در ایران ادامه خواهد داشت.

تحلیل بازار طلا و ارز در هفته آینده
تحلیلگران بازار ارز معتقدند که اخبار سیاسی و اقتصادی منتشر شده طی چند روز اخیر از جمله تنش‌های دوباره پیش آمده درخصوص بازشماری آراء انتخابات آمریکا، دستور برگشت یک ناو آمریکایی به منطقه خلیج فارس و احتمال افزایش تولید نفت در خاورمیانه باعث شده نرخ ارز بعد از حدود یک ماه ثبات و در کانال ۲۵هزار تومان بماند، اما امروز از مرز ۲۶هزار تومان عبور کرد.

انتظار می‌رود که دلار تا پایان هفته جاری همچنان در مدار صعودی باقی مانده اما شیب آن ملایم باشد، یک فعال بازار ارز در این زمینه اظهار کرده که ماندگاری دلار در نرخ‌های فعلی بالا نیست و به احتمال زیاد طی هفته آینده و پس از جبران بخشی از زیان نوسان‌گیران، دلار مجددا به کانال ۲۵هزار تومان بازگردد.

در نخستین روزهای معاملاتی سال ۲۰۲۱ بازار فلزات گرانبها در حالی معاملات را به پایان رساند که طلا به بالاترین قیمت هفت هفته گذشته و نقره به بالاترین قیمت سه ماه و نیم پیش رسید.

ارشناسان اقتصادی معتقدند که از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت فلزات گرانبها کاهش شاخص دلار آمریکا و رسیدن به پایین‌ترین سطح دو سال و نیم گذشته بوده است

کارشناسان اقتصادی معتقدند که از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت فلزات گرانبها کاهش شاخص دلار آمریکا و رسیدن به پایین‌ترین سطح دو سال و نیم گذشته بوده است.

همچنین با توجه به کاهش شاخص بازارهای سهام آمریکا و همچنین افزایش موارد ابتلا و قربانیان کووید - ۱۹ در ایالات متحده و اروپا، تقاضا برای پناهگاه امن سرمایه‌گذاری افزایش یافت.

روز گذشته طلا با حدود ۵۰  دلار افزایش به قیمت ۱۹۵۵ دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۹۸۸ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۲۱ دلار در اونس معامله شد.

بازار فلزات گرانبها از جمله طلا به بهبود چشم انداز اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ با توزیع گسترده واکسن کرونا امیدوار است

این در حالی است که بازار فلزات گرانبها از جمله طلا به بهبود چشم انداز اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ با توزیع گسترده واکسن کرونا امیدوار است. انتظار می‌رود دولت «بایدن» کمک‌های مالی بیشتری برای مردم و مشاغل در نظر بگیرد و در بازارهای کالایی نیز افزایش قیمت‌ها به اذعان کارشناسان اقتصادی منجر به تورم و افزایش قیمت‌ها در آینده خواهد شد.

برخی از کارشناسان فلزات گرانبها اعتقاد دارند که هدف بعدی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح معاملات آتی دسامبر یعنی ۱۹۷۳.۳۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس است.

بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۴۸.۷۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۹۷۳.۳۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۱۹۲۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم دستیابی به ۱۹۰۶.۱۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پیش بینی قیمت طلا در روزهای اینده در جهان
بیشتر کارشناسان اقتصادی و بانک ها معتقدند که طلا تا شش ماه آینده توان صعودی خواهد داشت و پس از آن روند نزولی آن شروع خواهد شد.

رئیس بخش تحقیقات موسسه  BNP Paribas گفت که انتظار دارد اوج گیری قیمت طلا در سه ماهه دوم سال آینده میلادی یعنی بین سه تا شش ماه آینده خواهد بود و طلا بار دیگر ۲۰۰۰ دلار را کسب خواهد کرد.

این مؤسسه به طور متوسط تا یک سال آینده قیمت طلا را در حدود ۱۹۰۰ دلار پیش بینی می کند. با در نظر گرفتن این که این پیش بینی میانگین قیمت یک ساله بوده و انتظار می رود افزایش قیمت ها در شش ماهه اول سال آینده میلادی باشد می توان گفت که قیمت طلا تا پایان سال آینده سقوط نسبتا قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

کد خبر: ۶۵٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha