۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی| راه اندازی ۱۵ کارخانه در اردبیل هدف گذاری شده است
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی| راه اندازی ۱۵ کارخانه در اردبیل هدف گذاری شده است

اردبیل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به همت بانک های عامل به واحدهای تولیدی در استان اردبیل پرداخت شده است.

بازار؛ گروه استان ها: رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال جهش تولید به صنعتگران و تولیدکنندگان که مجاهدانه در این سنگر حضور فعال داشتند باید خدا قوت گفت و آرزوی توفیق در ادامه این مسیر سخت را برای آنها داشت.
وی به سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشگین شهر اشاره کرد و گفت: قطعا در هفته های آینده وزیر صنعت، معدن و تجارت به سایر شهرهای استان نیز سفری خواهند کرد تا از نزدیک در جریان روند فعالیت ها در بخش صنعت، معدن و تجارت قرار گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال جهش تولید تنها در یک کلمه خلاصه نمی شود بلکه ملزومات آن در تحقق شعار سال ایجاد زیرساخت ها و حمایت واقعی از صنعتگران و تولیدکنندگان است که ما از ابتدای امسال نسبت به راه اندازی ۱۵۰ کارخانه برنامه ریزی و هدف گذاری را انجام دادیم.

صادقی افزود: در حال حاضر سازمان صمت استان اقدام به صدور پروانه برای ۱۷۰ واحد کرده که این رقم افزایش و جهش ۴۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی از حمایت های استاندار اردبیل و دستگاه های خدمات رسان و زیرساختی در همراهی واحدهای تولیدی صنعتی قدردانی کرد و ادامه داد: ما از شرکت های آب، برق، گاز، محیط زیست و منابع طبیعی در همراهی سازمان صنعت برای ارائه خدمات مطلوب صنعتگران قدردانی می کنیم و تلاشمان بر این است تا در دهه فجر افتتاح پروژه های تکمیلی را شاهد باشیم که این امر می تواند امیدواری زیادی را در مسیر توسعه صنعتی به وجود آورد.

استخراج معادن در مشگین شهر نقطه عطف در تحولات معدنی استان اردبیل 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: در سفر دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت شاهد کلنگ زنی احداث اولین کارخانه کنسانتره مس و ملیبدن بودیم که این حرکت نقطه عطفی در تحولات بخش معدنی استان اردبیل به شمار می رود.

صادقی اظهار کرد: بعد از سال ها انتظار بالاخره معدن مس و ملیبدن در مشگین شهر راه اندازی می شود که این امر نقطه تحولی را در بخش معدن استان فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: مهمترین زون معدنی در مشگین شهر و همچنین خلخال واقع شده که قرار است در مشگین شهر در کمتر از ۲۰ ماه، سرمایه گذار نسبت به راه اندازی کارخانه فرآوری و کنسانتره اقدام کرده تا زمینه اشتغال فارغ التحصیلان رشته های معدنی و مرتبط را فراهم کند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احداث این کارخانه علاوه بر تقویت ارزش افزوده در این بخش، سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را برای مشگین به همراه خواهد داشت و در کنار آن اکتشاف معادن متعدد فرصت اشتغال برای بیش از ۹۵۰ نفر را به وجود می آورد.

وی افزود: راه اندازی مجموعه های تولیدی و فرآوری معدن در شمال استان در کنار ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته زمین شناسی و معدن، فرصتی استثنایی به وجود می آورد تا ما بتوانیم در بخش معدن نیز به یکی از  قطب های ارزشمند کشور تبدیل شویم.

زنجیره تأمین قطعات کامیون سازی اصلاح می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه به بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه کامیون سازی شرکت حدیدمبتکران اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور در سال گذشته فاز اول این کارخانه افتتاح شد و قرار بود با تأمین ۳۰ درصد قطعات به شکل داخلی و ۷۰ درصد به صورت خارجی این کارخانه فعالیت خود را انجام دهد.

صادقی خاطر نشان کرد: به دنبال اعمال تحریم ها و عمل نکردن شرکت های آلمانی به تعهداتشان، این مجموعه قرار است با تأمین قطعات داخلی به فعالیت خود ادامه دهد که در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس سازمان نوسازی کشور دستور دادند تا زنجیره تأمین قطعات این کارخانه به سرعت فراهم آید.

وی اضافه کرد: قرار است روز شنبه هفته آینده جلسه ای در این زمینه برگزار شود تا با تأمین قطعات تولید این کارخانه آغاز شده تا نیاز سیستم حمل و نقل داخلی از طریق این کارخانه تأمین شود.

صادقی در ادامه  بیان کرد: با تولید ۵۰ دستگاه از طریق کامیون سازی مشگین شهر با برند چاپار امیدواریم نیاز داخلی تأمین و به نوسازی ناوگان داخلی در این بخش کمک کنیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول در این مجموعه تولیدی ۱۵۰ نفر مشغول فعالیت بودند که با عقد قرارداد با فنی و حرفه ای مقرر شد مهارت آموزی ۳۰۰ نفر انجام شده تا در این کارخانه مشغول کار شوند.

صادقی اظهار کرد: اکثر نیروهای جذب شده در این کارخانه بومی و نیروهای بیکار مشگین شهر هستند که قطعا با مهارت آموزی و یادگیری حرفه مربوط به قطعه سازی می توانند در این مجموعه مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: ما از قطعه سازان و فعالان حوزه ریخته گری در استان درخواست می کنیم تا به تأمین قطعات کارخانه کامیون سازی مشگین شهر کمک کنند که در این زمینه در صورت آمادگی می توانند با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت با ما همکاری کنند.

صادقی در ادامه سخنان خود گفت: تولید شش هزار کامیون در این کارخانه هدف گذاری شده که قطعا مستلزم همراهی و همکاری خوب مجموعه های فعال و صنعتی استان است که در صنایع پایین دستی می تواند فرصت های اشتغال بیشتری را نیز به وجود آورد.

بازگشت ۴۷ واحد صنعتی به چرخه تولید مجدد 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: یکی از برنامه های اولویت دار ما در بخش معدن توسعه متوازن تمام مناطق استان است که علاوه بر مشگین شهر، در نیر و کوثر و خلخال پهنه های معدنی با ارزشی نیز شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مطالعات انجام شده این معادن می تواند ظرفیت خوب تولید و فرآوری و همچنین اشتغال را به وجود آورد که در این زمینه ما آمادگی حمایت از سرمایه گذاران را داریم.

صادقی اضافه کرد: با این شرایط استان اردبیل به سمت یک استان صنعتی و معدنی حرکت می کند که انتظار می رود گام های جدی تری در این بخش برداشته شود.

وی به فعالیت دو کمیته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت قضایی اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه قضایی استان نیز یاریگر ما در حل مشکلات واحدهای تولیدی هستند.

صادقی بیان کرد: از اول امسال هدف گذاری ما احیای ۷۵ واحد راکد و تعطیل شده بود که تاکنون ۴۷ مورد از این واحدها به چرخه تولید بازگشته اند.

وی نمونه این واحدها را کارخانه نئوپان خلخال، سفال گرمی و همچنین حمایت از واحدهای بزرگ و پیشران در بخش تولید ام. دی. اف اعلام کرد و گفت: در دهه فجر بسیاری از این کارخانه ها مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

صادقی افزود: کارخانه تولید دارو به شکل گیاهی و شیمیایی و همچنین تولید کاغذ از سنگ و مصنوعات چوبی از سنگ در دهه فجر با ظرفیت اشتغال ۳۵۰ نفر به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شهرستان نیر و در شهرک صنعتی تخصصی آب نیز چندین واحد آماده بهره برداری شده که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح خواهد شد.

حمایت از نخبگان را با جدیت دنبال می کنیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: ما از ظرفیت دانشگاه ها و نخبگان و پژوهشگران در همراهی بخش صنعت استقبال می کنیم و آمادگی کمک و مساعدت بیشتر را در این زمینه داریم.

صادقی گفت: بیشترین ارتباط صنعت با دانشگاه در دو سال اخیر تحقق پیدا کرده و ما سعی و تلاشمان بر این است تا در سال جهش تولید این حمایت ها و همراهی ها بیشتر باشد.

وی افزود: در اتاق مدیریت صمت استان به روی نخبگان و فعالان بخش صنعت و معدن و همچنین تجارت باز است و ما در این زمینه هیچ گونه کم کاری را نمی پذیریم.

صادقی در پایان از پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی خبر داد و خاطر نشان کرد: این پرداختی ها همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۶۵٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha