۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
 کاهش ۳۰ میلیون فقره ای معاملات بورس در مازندران
بازار بررسی کرد

کاهش ۳۰ میلیون فقره ای معاملات بورس در مازندران

ساری- بررسی آمارهای بورس منطقه ای مازندران نشان از کاهش ۳۰ میلیون فقره مبادله سهام در این بازار دارد و اوضاع بورس هر هفته بدتر از قبل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، دومین هفته بازار معاملات در بورس سپری شد و حال وروز این بازار نه تنها خوب نشد بلکه همچنان بازار فروش نسبت به خرید و حفظ سهام در بورس مازندران داغ تر بوده است.

آسمان بازار بورس در سال جاری درپی منفی های دستوری و حضور شتابزده برخی سهامداران ناآشنا و تازه وارد، غبارآلود بود و آینده این بازار بیش از هر سال و زمانی دیگر مبهم کرده است.

پیش بینی ها درباره ثبات بازار بورس به دلایل مختلف از جمله دستوری شدن بازار سخت و پیچیده شده است و سرمایه سهامداران هر روز در این بازار آب می رود.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار، ارزش سهام معامله شده طی هفته جاری را در بورس استان سه هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان ۵۵ درصد معادل هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال مربوط به فروش بوده است.

وی افزود: همچنین هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال از ارزش معاملات مربوط به خرید سهام بود و در این هفته بیش از ۲۴۰ میلیون و ۸۲۶ هزار سهم در بازار بورس استان داد و ستد شد.

بررسی و پایش بازار بورس مازندران طی هفته جاری نشان می دهد که سهام شرکت هایی نظیر صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، بانک گردشگری و هتل پارسیان کوثر اصفهان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

منفی شدن شاخص قیمت طی هفته های اخیر در بازار بورس مسئلای طبیعی شده و طی هفته جاری نیز شاخص قیمت با ۸۷ هزار و ۱۳۸ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۶۵۹ واحد رسید.

بررسی بازار بورس مازندران نشان می دهد که وضعیت هر روز بدتر از دیروز و هفته قبل می شود و هفته قبل میزان معاملات سهام بیش از ۲۷۸ میلیون فقره بود که طی هفته جاری ۳۰ میلیون فقره کاهش یافته است.

همچنین ارزش معاملات از سه هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال طی هفته گذشته با کاهش ۱۰۰ میلیارد ریالی مواجه بوده است و اشتیاق برای فروش سهام طی هفته جاری نسبت به گذشته دو درصد بیشتر شده است.

کد خبر: ۶۵٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha