۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت بزرگترین پردیس بیمارستانی تهران
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت بزرگترین پردیس بیمارستانی تهران

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از مرکز طبی ۲۵۰ تختخوابی در حال احداث کودکان، از واگذاری ۱۶۲ هزار متر مربع از زمین‌های این بنیاد به دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ساخت بزرگترین پردیس بیمارستانی جنوب غرب تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در بازدید از بزرگترین پردیس بیمارستانی در حال احداث جنوب غرب تهران و مشارکت بنیاد مستضعفان در این پروژه بزرگ اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ۳ سال قبل، تصمیم گرفت تا مرکز طبی شماره ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) را در جنوب غرب تهران به عنوان یک پردیس درمانی بزرگ احداث کند و بر همین اساس، با انعقاد قراردادی، ۱۶۲ هزار متر مربع از زمین های این بنیاد را در منطقه یافت آباد با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: بعد از انعقاد این قرارداد، بخشی از مبلغ زمین از سوی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، از مرداد ماه ۹۸، این دانشگاه نتوانست مبلغ اقساط این قرارداد را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در این بازدید مقرر شد تا با انعقاد قرارداد جدیدی، این زمین به دانشگاه علوم پزشکی بدون پرداخت هیچ هزینه ای از سوی این دانشگاه واگذار شود گفت: در مذاکرات امروز قرار شد تا بنیاد مستضعفان بدون دریافت هرگونه پولی، این زمین ۱۶ هکتاری را به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار کند تا بنیاد مستضعفان در پروژه احداث این پردیس مجهز درمانی نیز مشارکت داشته باشد.

فتاح ادامه داد: در تصمیم گیری های انجام شده توافق شد تا این پردیس درمانی که فاز نخست آن توسط خیرین تحت عنوان مرکز طبی کودکان با ۲۵۰ تختخواب در حال احداث است، به همراه سرا و پارکینگ مجهز شود تا مراجعین این مرکز که از اقصی نقاط ایران، به این بیمارستان مراجعه می کنند، با مشکل اسکان و اقامت همراهان بیماران مواجه نشوند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به در اختیار قرار دادن ۵ هکتار زمین برای توسعه مترو گفت: همچنین در این جلسه تصمیم گرفتیم تا برای دسترسی بهتر مردم و بیماران به این مرکز درمانی، بنیاد مستضعفان ۵ هکتار از این زمین را به شهرداری تهران به منظور احداث ایستگاه مترو در این منطقه واگذار کند.

وی با بیان اینکه این پردیس درمانی، در منطقه محرومی در جنوب تهران احداث می شود خاطرنشان کرد: این پردیس بیمارستانی در جنوب تهران واقع شده و با توجه به اینکه رسالت بنیاد مستضعفان رسیدگی به محرومان است، ما برای مشارکت در این پروژه تصمیم گرفتیم و حتی اعلام آمادگی کردیم که در صورت کمبود فضا برای احداث این پردیس مجهز، حاضر هستیم زمین های دیگری در این منطقه را که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دهیم.

به گفته فتاح، در بازدید ماه گذشته رئیس و تعدادی از مدیران بنیاد مستضعفان از بیمارستان امام خمینی (ره)، این بنیاد علاوه بر تامین ۲ دستگاه ون برای تردد بیماران داخل مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره)، بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای کلینیک ۱۰۰۰ تختخوابی مهدی را نیز تامین کرد.

کد خبر: ۶۵٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha