۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
رشد ۴ درصدی اقتصاد جهانی در سال جدید
بانک جهانی پیش بینی کرد

رشد ۴ درصدی اقتصاد جهانی در سال جدید

بانک جهانی پیش بینی کرد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ رشد چهار درصدی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش بازار، بانک جهانی در جدیدترین گزارش مربوط به چشم انداز اقتصادی جهانی اعلام کرد با فرض این که روند واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر سال ۲۰۲۱ گسترش یابد، اقتصاد جهانی در مسیر رشد چهار درصدی در سال ۲۰۲۱ قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، با آن که اقتصاد جهانی پس از رکود ۴.۳ درصدی در سال ۲۰۲۰ بار دیگر در حال رشد است، اما همه گیری ویروس کرونا سبب جان باختن و بیمار شدن تعداد زیادی از افراد و همچنین سبب فقیر شدن میلیون‌ها نفر شده و این موضوع ممکن است فعالیت‌های اقتصادی و روند کسب درآمد را برای مدت طولانی کاهش دهد.

در این گزارش خاطر نشان شده است اولویت‌های اصلی در سیاست کوتاه مدت مرتبط شامل کنترل شیوع کووید ۱۹ و همچنین تضمین استقرار سریع و گسترده روند واکسیناسیون می‌شود.

دیوید مالپاس رئیس گروه بانک جهانی در سخنانی تأکید کرد در حالی که به نظر می‌رسد اقتصاد جهانی وارد مرحله بهبودی شده است، اما سیاست گذاران در تلاش برای اطمینان یافتن از بهبود شکننده شرایط جهانی و ایجاد مبنایی برای رشد قوی، با چالش‌های مهمی در زمینه‌های بهداشت عمومی، مدیریت بدهی، سیاست‌های بودجه، بانکداری مرکزی و اصلاحات ساختاری روبرو هستند. به منظور غلبه بر تأثیرات ناشی از این همه گیری و مقابله با مشکلات مرتبط با سرمایه گذاری، باید یک تلاش اساسی به منظور بهبود فضای تجاری، افزایش انعطاف پذیری بازار کار و محصول و همچنین تقویت شفافیت و حاکمیت صورت گیرد.

یک سناریوی نزولی که در آن شیوع همه گیری‌ها همچنان در حال افزایش است و تولید واکسن به تأخیر می‌افتد، می‌تواند سبب محدود شدن رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ و رسیدن آن به ۱.۶ درصد شود.

در این گزارش آمده است پیش بینی می‌شود کل تولید ناخالص داخلی در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه پس از رکود ۲.۶ درصدی در سال ۲۰۲۰, در سال ۲۰۲۱ رشدی پنج درصدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود اقتصاد چین در پی رشد ۲ درصدی در سال گذشته، امسال با رشد ۷.۹ درصدی مواجه شود.

به غیر از چین، بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه پس از کاهش پنج درصدی در سال ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۱ با رشد ۳.۴ درصدی مواجه خواهند شد.

کد خبر: ۶۵٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha