۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
مجلس با ۲ گروه از واردکنندگان مقابله می کند!
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

مجلس با ۲ گروه از واردکنندگان مقابله می کند!

دهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس بر مقابله همیشگی مجلس با دو گروه از واردکنندگان تاکید کرد.

به گزارش بازار، الله وردی دهقانی با اشاره به اینکه مجلس تنها قانون گذار است، گفت: پتروشیمی ها مواد اولیه خوبی تولید می کند ولی تولید کننده پولی برای سرمایه گذاری ندارد.

وی افزود: عده ای که واردات را انجام می دهند، در همه اقلام ریشه دوانده اند و یا وارد کننده برخی محصولاتی هستند که مشابه آن را در کشور تولید می کنیم و ما همواره با این دو گروه و با وضع قوانین مقابله کرده ایم.

دهقانی وظیفه دولت را در تسهیل گری سیاست گذاری متذکر شد و گفت: مجلس در بسیاری زمینه ها ورود و قوانین ایجاد کرده ولی اجرای آن بدست دولت است.

وی ادامه داد: ما با قوانین برای تولید مواد اولیه در حوزه منسوجات ورود کرده ایم و هیچ کارخانه ای در سطح کشور نیست که منسوجات را تولید کند و مدعی شود مواد اولیه آن در کشور تولید می شود و بدان دسترسی ندارد.

دهقانی همچنین به ورود مجلس به نابسامانی بازار فولاد اشاره کرد و افزود:در حال حاضر طرحی را در دستور نخست کار مجلس داریم تا تمام تولید کنندگان مایحتاج خود را در داخل دریافت کنند و وقتی این نیاز دیده شد، از صادرات محصول ممانعت صورت گیرد.

این نماینده مجلس افزود: کم لطفی است اگر مجلس را به عدم ورود به این مسائل متهم کنند.

دهقانی گفت: دولت کم لطفی و قانون شکنی های دارد و مافیا نیز در برخی موارد سنگ اندازی می کنند.

وی ادامه داد: واردکنندگان بجای اینکه برخی مواد اولیه را از خارج وارد کشور کنند و یک شبه میلیونر شوند، باید سرمایه خود را در زمینه های مورد فعالیت خود سرمایه گذاری نمایند.

کد خبر: ۶۵٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha