۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
تکلیف ما کارآمد سازی نظام حمل‌ و نقل و لجستیک کشور است
وزیر راه و شهرسازی:

تکلیف ما کارآمد سازی نظام حمل‌ و نقل و لجستیک کشور است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری بر ضرورت کنترل نرخ حمل‌ونقل در کشور تاکید کرد و افزود: اگر ما به دلایلی با افزایش‌ قیمت موافقت می‌کنیم، صرفاً هدف ما ارتقای ناوگان جهت افزایش کیفیت خدمات به مردم است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست ۲۱۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مورخ ۱۶ آذر در سالن اجلاس ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

در این نشست که آقایان شهرام آدم نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و رضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی به‌طور حقیقی و دیگر اعضای این شورا به شکل مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گزارشی از آخرین رویدادها در خصوص افزایش نرخ ناوگان حمل‌ونقل به وزیر راه و شهرسازی ارائه شد و در پایان، پس از بحث و بررسی، تصمیماتی از سوی مقام‌عالی وزارت و دیگر اعضای شورا اتخاذ شد.

در این نشست، اسلامی ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و رحلت آیت‌الله مصباح یزدی و همچنین یادآوری از چهلمین روز شهادت دکتر فخری زاده، درباره نتایج حاصله از این جلسه گفت: تکلیف ما کارآمد سازی نظام حمل‌ونقل و لجستیک کشور است. این در حالی است که دشمن همواره تلاش کرده است با رفتاری غیرانسانی این بخش را ناکارآمد کند یا به تحلیل ببرد.

وی افزود: آنچه امروزه برای ما واضح و روشن است، این است که می‌بایست قابلیت حمل‌ونقل کشور را هم در حوزه بار و هم مسافر بالا ببریم؛ تا از این طریق هم با تحریم مقابله کنیم و هم اینکه بر کیفیت حمل‌ونقل و لجستیک کشور بی‌افزاییم.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: شورای هماهنگی ترابری کشور مهم‌ترین تکلیفی که بر عهده دارد این است که بتواند از این میراث و از این ثروت هم حمایت و هم حراست کند و هم اینکه آن را ارتقا دهد.

اسلامی تصریح کرد: ما در فرآیند گوناگون اقتصاد کشور بدون داشتن یک حمل‌ونقل کارآمد، مؤثر و با قیمت‌های واقعی، نمی‌توانیم نقش خودمان را به درستی ایفا کنیم. اگر ما به دلایلی با افزایش‌ قیمت موافقت می‌کنیم، صرفاً هدف ما ارتقای ناوگان جهت افزایش کیفیت خدمات به مردم است.

وی افزود: اینکه بخواهیم کنار بکشیم و شاهد از بین رفتن صنعت حمل‌ونقل کشور باشیم، برای ما مقدور نیست. ما نمی‌توانیم با سد کردن خدمات و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها شاهد اضمحلال صنعت حمل‌ونقل باشیم. این موضوعات از این منظر دیده می‌شود. معنا و مفهوم تصمیمات ما این نیست که هرگونه افزایش قیمتی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اهمیت و پتانسیلی که در نتیجه افزایش قیمت حمل‌ونقل به وجود می‌آید، ارتقا و افزایش کیفیت است تا اینکه به‌طور ملموس این خدمات مشاهده شوند و به‌طور کیفی‌تر ارایه ‌شوند؛ به طوری که بهره‌وری و راندمان افزایش پیدا کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم با اقدامات ناسازنده شاهد نامیرا شدن ناوگان کشورمان باشیم. ما در تلاشیم تا با اخذ تصمیمات سازنده، ارتقا و نوسازی ناوگان و افزایش خدمات را برای مردم کشورمان فراهم کنیم.

کد خبر: ۶۵٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha