۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
کاهش تولید اوپک پلاس در ماه فوریه
در سیزدهمین نشست اوپک و غیر اوپک تصویب شد

کاهش تولید اوپک پلاس در ماه فوریه

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس بر سر رقم کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه و ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه برای ماه مارس به اجماع رسیدند.

به گزارش بازار، سیزدهمین نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و غیر اوپک که از روز دوشنبه آغاز بکار کرده بود و به دلیل اختلافات بین کشورها به روز گذشته سه شنبه موکول شده بود بکار خود پایان داد.

براساس تصمیم بیست و سه کشور عضو اوپک و غیر اوپک؛ روسیه و قزاقستان برای ۳ ماهه اول ۲۰۲۱ ژانویه، فوریه و مارس، جمعا ۷۵ هزار بشکه در روز افزایش تولید خواهند داشت.

براساس این تصمیم امروز نشست اوپک و غیراوپک؛ سهم روسیه ۶۵ هزار و قزاقستان ۱۰ هزار بشکه در روز است. بقیه کشورها به شرایط کنونی، پایبند خواهند بود.

روسیه و قزاقستان، اعلام کردند که افزایش تولید برای مصرف داخلی فصلی در زمستان است و برای صادرات نیست، لذا تأثیری بر بازار جهانی نفت نخواهد داشت.

اجلاس بعدی اوپک پلاس قرار است هفته اول ماه مارس برگزار شود و در اجلاس بعدی برای ۳ ماهه دوم ۲۰۲۱ تصمیم گرفته خواهد شد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در دومین روز از سیزدهمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک گفت: قرار شد روسیه و قزاقستان تولید نفت خود را به‌دلیل مشکلات داخلی

در دو ماه فوریه و مارس روزانه ۷۵ هزار بشکه افزایش بدهند.

وی افزود: این افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای روسیه تاثیری در خروجی اوپک و غیراوپک ندارد.
 
کاهش تولید اوپک پلاس در ماه فوریه ۷.۱۲۵ میلیون بشکه شد
وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس ضمن ارائه مجوز مجموع افزایش تولید روزانه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای به روسیه و قزاقستان برای ۲ ماه فوریه و مارس بر سر رقم کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه و ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه برای ماه مارس به اجماع رسیدند.

۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ضمن ارائه مجوز افزایش تولید محدود برای روسیه و قزاقستان در ماه‌های فوریه و مارس ۲۰۲۱ بر سر رقم کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه و ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه‌ای برای ماه مارس توافق نظر رسیدند.

بر اساس این توافق قرار شد روسیه و قزاقستان در فوریه و مارس روزانه ۷۵ هزار بشکه به تولید خود بیفزایند؛ به این معنی که مجموع افزایش تولید روزانه دو کشور در ماه‌های یادشده ۱۵۰ هزار بشکه خواهد بود، دیگر کشورها هم افزایش تولید را متوقف می‌کنند.

سهم روسیه از این مقدار افزایش در دو ماه فوریه و مارس امسال روزانه ۶۵ هزار بشکه و قزاقستان ۱۰ هزار بشکه خواهد بود.

اعضای اوپک پلاس همچنین در این نشست تصمیم گرفتند نشست فوریه در سومین روز این ماه و در سطح کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک پلاس و نشست آینده وزارتی اوپک پلاس در ماه مارس برای بررسی تازه‌ترین تحولات برگزار شود.

اعضای اوپک پلاس در نتیجه محدودیت‌ها و قرنطینه در بسیاری از نقاط جهان که کاهش تقاضا برای سوخت را به همراه داشته است، در سال ۲۰۲۰ عرضه نفت خود را به مقدار کم‌سابقه‌ای کاهش دادند.

کشورهای تولیدکننده عضو این ائتلاف در بازه زمانی مه تا ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نفت خود را روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز محدود کردند و سپس رقم کاهش عرضه روزانه آنها از اوت پارسال به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه و از یکم ژانویه ۲۰۲۱ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید.
 
عربستان روزانه یک میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش می‌دهد
وزیر انرژی عربستان گفت در ماه‌های فوریه و مارس بصورت داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه از تولید خود را کم می‌کنیم.

شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان وزیر انرژی عربستان پس از پایان سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یک نشست مطبوعاتی که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد؛ گفت کشورش در ماه‌های فوریه و مارس بصورت داوطلبانه روزانه ۱ میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم می‌کند و سطح تولیدش را در این دو ماه به ۸.۱۲۵ میلیون بشکه در روز می‌رساند.

کد خبر: ۶۵٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha