۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
صادرات جوجه یک روزه از خراسان جنوبی بلا مانع است
بازار پیگیری کرد؛

صادرات جوجه یک روزه از خراسان جنوبی بلا مانع است

بیرجند- علی‌رغم برخی گفته‌ها مبنی بر ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه بنا بر گفته متولیان امر در خراسان جنوبی، این مهم از نظر دامپزشکی بلامانع است.

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران روز ۱۶ دی ماه در گفتگو با بازار ضمن اشاره به تغییر عرضه و تقاضا و نیاز ضروری کشور به جوجه‌های یک روزه گفت: در حال حاضر صادرات جوجه‌های یک روزه از مبادی رسمی انجام نمی‌شود و صادرات غیرقانونی است، البته به طور کلی معتقدیم اخباری که مبنی بر صادرات این محصول منتشر شده است، صحت ندارد.

از آنجایی که خراسان‌جنوبی از قطب‌های صادرکننده جوجه یک روز است، موضوع را از متولیان امر در استان پرسیدیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: ممکن است به واسطه شیوع آنفولانزا در برخی از واحدهای مرغ تخم‌گذار افرادی سخن از ممنوعیت صادرات محصولات دامی و جوجه یک روزه را بزنند.

محمد اصغرزاده بیان‌کرد: از نظر دامپزشکی اگر صادرکننده مجوزهای مربوطه از جهاد کشاورزی و تأییدیه های سلامت را دریافت کرده باشد، صادرات جوجه یک روزه از نظر دامپزشکی بلامانع است.

وی یادآور شد: البته ممکن است از نظر سایر نهادها و سازمان‌ها برای تنظیم بازار تصمیمات دیگری برای ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه مطرح شده باشد که موضوع را باید از نهادهای مربوطه چون گمرک پیگیری کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: در ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۷۴ قطعه جوجه یک روزه از خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که ۵۶۱ هزار و ۸۷۰ دلار ارزآوری داشته است.

موضوع را از گمرک خراسان جنوبی نیز پیگیر شدیم که روابط عمومی گمرکات خراسان جنوبی نیز در این زمینه گفت: صادرات جوجه یک روزه  منوط به کسب مجوز از دامپزشکی محل تولید جوجه یک روزه است و مانع دیگری وجود ندارد.

کد خبر: ۶۵٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha