۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
لزوم مدیریت حق السهم آب روستاهای همدان برای مصرف بهینه
فرماندار همدان خواستار شد:

لزوم مدیریت حق السهم آب روستاهای همدان برای مصرف بهینه

همدان - فرماندار همدان گفت: حق السهم آب روستاهای همدان برای مصرف بهینه باید مدیریت شود و به دنبال افزایش بهره‌وری از سهمیه اختصاص‌یافته باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمدعلی محمدی صبح سه‌شنبه در نشست دهیاران بخش مرکزی همدان که در فرمانداری همدان برگزار شد با اشاره به محدودیت منابع آبی گفت: حق السهم آب روستاهای همدان برای مصرف بهینه باید مدیریت شود و به دنبال افزایش بهره‌وری از سهمیه اختصاص‌یافته باشیم.

فرماندار همدان بابیان اینکه برخی از روستاهای پرجمعیت حاشیه شهر همدان از آب شرب شهر همدان استفاده می‌کنند؛ افزود : منابع آب روستایی پاسخگوی مصرف این روستاها نیست و این نشان‌دهنده آن است که با تنش آبی مواجه شده‌ایم.

وی اضافه کرد: همدان از شهرستان‌هایی است که باید در مدیریت منابع آب تجدیدنظر کند چراکه اگر با این روند پیش برویم به‌طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

احداث مجتمع‌های آب‌رسانی برای روستاهای مجاور بجای بهره‌برداری هر روستا از یک چاه آب

محمدی یادآور شد: احداث مجتمع‌های آب‌رسانی برای روستاهای مجاور بجای بهره‌برداری هر روستا از یک چاه آب ازجمله اقداماتی است که در همین راستا انجام شد.

وی با اشاره به‌ضرورت اصلاح الگوی کشت و مسئولیت سنگین بخش کشاورزی در این راستا افزود: استفاده بهینه از میزان آب در اختیار باید فرهنگ‌سازی شود.

فرماندار همدان قطعه‌قطعه کردن اراضی کشاورزی و باغات را ازجمله مشکلات این بخش دانست و عنوان کرد: باید از روش‌های سنتی آبیاری غرق آبی عبور و از سیستم های نوین آبیاری استفاده کنیم ضمن اینکه پرداخت تسهیلاتی هم در این خصوص پیش‌بینی‌شده است.

دهیاران به فکر مدیریت منابع آب در اختیار باشند
محمدی افزود : دهیاران به‌عنوان پل ارتباطی دولت با روستاها باید نقش مؤثری در این خصوص ایفا کنند و به فکر مدیریت منابع آب در اختیار باشند.

وی بابیان اینکه اعتبارات دولتی هم محدود است و برای نگهداری و استمرار برداشت از منابع آبی نیاز به مشارکت بهره‌برداران داریم؛ اظهار کرد: از طرفی اعتقادداریم برای تولیدکنندگان نیز باید شرایط لازم را فراهم کنیم تا از افزایش تولیدات بخش کشاورزی بهره بیشتری ببریم.

کد خبر: ۶۵٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha