۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
سود ۳۰۰ درصدی از ساخت مسکن معمولی؛ نظارت‌ها ضعیف است
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

سود ۳۰۰ درصدی از ساخت مسکن معمولی؛ نظارت‌ها ضعیف است

حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سود بیش از ۲۰۰ درصدی در ساخت مسکن معمولی گفت: یکی از راهکارها، اصلاح قوانین موجود و وضع قوانین جدید به نفع کشور است.

به گزارش بازار، اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درمورد قیمت لجام گسیخته ساخت و ساز در کشور گفت: درست است که فولاد به ارز وابستگی دارد اما نه در حدی که عده ای به این بهانه قیمت ها را بالا برده اند.

وی افزود: قیمت تمام شده فولاد حداکثر کیلویی ۴۲۰۰ تومان است اما به قیمت ۱۲ هزار تومان فروخته می شود و همین کار بهانه ای برای افزایش قیمت ساخت مسکن می شود و این درحالیست که دستمزد کارگر به ریال پرداخت می شود نه دلار.

حسین زهی صادرات فولاد را هم در افزایش قیمت ساخت و سازها موثر دانست و گفت: متأسفانه نظارت عالیه ای از سوی نظام مهندسی و دیگر ارگان های ذیربط بر ساخت و سازها صورت نمی گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه ۴۰ درصد از خانه ها در شهرها فاقد مشتری هستند، اما مردم به خاطر ترس از افزایش قیمت ها در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.

وی مطرح کرد: دولت سالانه باید یک میلیون واحد برای دهک های پایین بسازد که مجلس هم طرحی را به همین منظور در دستور کار قرار داده و امیدواریم به نتیجه برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند.

حسین زهی گفت: ما باید قانون شفافی داشته باشیم تا وقتی فولاد را صادر کنیم بتوانیم ارز حاصل از آن را هم وارد کشور کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به سود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی در ساخت مسکن معمولی گفت: یکی از راهکارها، اصلاح قوانین موجود و وضع قوانین جدید به نفع کشور است، اما عمده طرح ها و لوایحی هم که ارائه می شوند موازی کاری است.

کد خبر: ۶۵٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha