۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
بررسی آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و سوریه
در دیدار مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران-سوریه صورت گرفت

بررسی آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و سوریه

در دیدار مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران و کیوان شکرانی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران- سوریه آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و سوریه بررسی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این خبر اظهار داشت: در این دیدار ضمن مرور مبادلات تجاری ایران و سوریه در ماه‌های گذشته و به ویژه ابعاد تاثیر شیوع ویروس کرونا در این زمینه به اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده توسط دو طرف و همچنین بررسی زیرساخت‌های توسعه تجارت میان ایران و سوریه پرداخته شد.

وی افزود: همچنین موضوعاتی مانند برنامه سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه توسعه صادرات به سوریه، نحوه بهره‌برداری از ساختمان مرکز تجاری اتاق ایران در دمشق، شیوه مناسب برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در سوریه، وضعیت حمل زمینی و دریایی کالا به سوریه، مبادلات بانکی، اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد میان دو کشور، دستورکار برگزاری کمیته‌های مشترک تجاری و صنعتی، آثار و پیامدهای ممنوعیت‌های صادراتی و وارداتی دو کشور، نحوه صدور ضمانت‌نامه و... و. مورد بررسی قرار گرفت.

پیلتن گفت: در این نشست دو طرف بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط مانند وزارت امورخارجه، سازمان توسعه تجارت ایران، ستاد توسعه روابط ایران با سوریه ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی با یکدیگر و با بخشخصوصی به ویژه در زمینه پیگیری موارد مطرح شده و رفع موانع و مشکلات فراروی صادرات به سوریه تا حصول نتیجه تاکید کردند.

 گفتنی است، حجم مبادلات ایران و سوریه در ۸ ماهه ابتدای سال جاری حدود ۹۰ میلیون دلار بوده است.

کد خبر: ۶۵٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha