۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
دولت باید زمین ارزان قیمت در اختیار سازندگان مسکن قرار دهد
دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن:

دولت باید زمین ارزان قیمت در اختیار سازندگان مسکن قرار دهد

پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: زمین از مولفه های اساسی تولید مسکن و ساختمان در کشور است.

به گزارش بازار، «فرشید پورحاجت» افزود: قیمت زمین بخش عمده ای از هزینه ساخت مسکن را در بر می گیرد از اینرو دولت به منظور کاهش قیمت مسکن باید زمین ارزان قیمت در اختیار سازندگان مسکن قرار دهد.

وی اظهارداشت: وزارت راه و شهرسازی بصورت سربسته و بدون ارائه جزئیات اعلام کرده افزون بر ۹۵۰ هزار هکتار زمین از وزارت جهاد کشاورزی تحویل گرفته است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: این نوید خوبی است اما به نظر می رسد مثل وعده های که همین وزارتخانه درگذشته داده و هیچ وقت عملی نشده نباید زیاد امیدوار بود.

وی افزود: عدد ۹۵۰ هزار هکتار زمین یک عدد بسیار بزرگی است و شاید بتواند دغدغه تولید مسکن برای دهک های هدف را طی سه تا چهار سال آینده تامین کند.

پورحاجت بیان داشت: ادغام وزارتخانه های «مسکن و شهرسازی» و «راه و ترابری» طی چند سال گذشته و تشکیل وزارتخانه جدید به نام «راه وشهرسازی» صدمات سنگینی بر حوزه مسکن کشور چه در حوزه تولید و چه در حوزه سیاست ورزی وارد کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در ۱۲ سال گذشته دو سونامی بسیار سنگین در حوزه مسکن کشور رخ داده است، گفت: همچنین قرار بود طی ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته افزون بر ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور احیا شودکه متاسفانه تاکنون احیا نشده است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن افزود: مضاف بر این پنج میلیون متقاضی مسکن در کشور بلاتکلیف هستندو در عین حال ۱۳ میلیون جوان یا به سن ازدواج رسیده اند یا از سن ازدواج شان گذشته و نمی توانند صاحب مسکن شوند.

وی تصریح کرد: تمامی این موضوعات مربوط به این می شود که در حوزه مسکن برنامه ریزی مناسبی وجود نداشته است.

پورحاجت یادآورشد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه مسکن در کشور نتوانسته به تکالیفی که برای این مجموعه تعیین و برنامه ریزی شده تاکنون جامه عمل بپوشاند.

کد خبر: ۶۵٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha