۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس؛تشدید محدودیتها با دستور جانسون

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس؛تشدید محدودیتها با دستور جانسون

شمار مبتلایان در انگلیس همچنان بیش از پنجاه هزار نفر در روز است.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس همچنان بیش از پنجاه هزار نفر در روز است. هر چند تاکنون محدودیتهای سختگیرانه مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی در این کشور اعمال شده است، ولی با این حال «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: ممکن است در آینده محدودیتهای بیشتری برای پیشگیری شیوع ویروس کرونا اعمال شود.

در انگلیس به علت گسترش شیوع ویروس کرونای جهش یافته که گفته می شود مسری تر از نوع اولیه آن است، شمار مبتلایان برای شش روز متوالی بیش از پنجاه هزا نفر در روز بوده است. به گزارش وزارت بهداشت انگلیس، شمار مبتلایان در روز سوم ژانویه به ۵۴ هزار ۹۹۰ نفر رسیده است.

در جنوب شرق انگلیس از جمله لندن محدودیتهای سختگیرانه از جمله قرنطینه خانگی و تعطیلی همه فروشگاهها ( به جز فروشگاههایی که مایحتاج روزانه مردم را تامین می کنند ) اعمال شده ولی با این حال گسترش شیوع ویروس کرونای جهش یافته متوقف نشده است.

«بوریس جانسون» روز سوم ژانویه با حضور در برنامه تلویزیون بی بی سی با اشاره به امکان تعطیلی مدارس خاطرنشان کرد:‌ احتمال دارد طی هفته های آینده مجبور شویم محدودیتهای بیشتری برای پیشگیری شیوع ویروس کرونا اعمال کنیم.

در برخی از مناطق از جمله لندن که شیوع ویروس کرونا بیش از حد گسترش یافته است، بازگشایی مدارس که از روز چهارم ژانویه پیش بینی شده بود، به تعویق افتاده است. اما با این حال بازگشایی مدارس در دیگر نقاط کشور طبق برنامه از قبل تعیین شده آغاز می شود. اتحادیه معلمان و دیگر نهادها در انگلیس با انتشار بیانیه های مختلف مخالفت خود را با بازگشایی مدارس اعلام کردند.

قرار است از روز چهارم ژانویه واکسیناسیون با واکسنی که شرکت داروسازی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد تولید کردند ، در انگلیس آغاز شود. نخست وزیر انگلیس در همین زمینه با اشاره به اینکه امیدواریم که در سه ماه آینده دهها میلیون نفر در انگلیس واکسینه شوند؛ رویکردی نشان داد که تا بهار امسال وضعیت پیشگیری شیوع ویروس کرونا در این کشور بهبود خواهد یافت.

کد خبر: ۶۵٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha