۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث می شود

ارومیه- برمندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از احداث ۴۸ هزار هکتار گلخانه تا پایان سال ۱۴۰۴ در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی برومندی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان سردشت با بیان اینکه امسال ۲۱ هزار هکتار از ارضای کشور به کشت گلخانه ای اختصاص می یابد، افزود: این میزان تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار برسد.

وی با بیان اینکه از ۲۱ هزار هکتار گلخانه در دست احداث در کشور تاکنون ۴۳ درصد اجرایی شده است، اضافه کرد: در آغاز بکار دولت هشت هزار و ۷۰۰ هکتار گلخانه در کشور داشتیم که در حال حاضر این آمار به ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار رسیده است.

برومندی با تاکید بر اینکه توسعه طرح های مهم کشاورزی نظیر گلخانه‌ها و احداث باغات در اراضی شیب دار از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: بر اساس قانون سال ۹۶ در خصوص توسعه اراضی شیب دار باید ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی در بخش کشاورزی توسعه یابد.

با بیان اینکه در استان خراسان شمالی طرح توسعه اراضی شیب دار با پیشرفت خوبی در حال اجراست، عنوان کرد: آذربایجان غربی با وجود ظرفیت بالا هنوز دچار عقب ماندگی در این حوزه است و در این استان بسیار جای کار دارد و ظرفیت‌های خوبی برای آن وجود دارد.

برومندی با اشاره به مشکلات و ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان سردشت اظهار کرد: وزارت جهاد از طرح های مناسب در حوزه کشاورزی حمایت می کند اگر طرح‌های که به بخش کشاورزی ارتباط دارد و می‌تواند به توسعه این منطقه کمک کند، معرفی کنید از محل صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی اعتبار تخصیص خواهیم داد.

وی با اشاره به اختلافات بر سر اراضی گفت: در این خصوص باید نگاه ویژه‌ای داشت، ضمن حفظ قانون باید به مردم کمک شود چراکه کشاورزی در زمینی کار می‌کند و درآمد کسب می‌کند در واقع امنیت ملی و امنیت غذایی سایر شهروندان را تامین می‌کند و باید با این نگاه مشکلات را رفع کرد.

معاون امورباغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اجرای طرح‌های کشاورزی، شیلات، توسعه باغات خصوصا باغات سماق و انگور و انجیر، کشت گیاهان دارویی، استفاده از حق آبه آب‌های مرزی، احداث گلخانه و آبیاری سیستم نوین نیز قول مساعد داد و گفت: با پایان این طرحها و استفاده بهینه از منابع آب، تحولات عظیم اقتصادی و اجتماعی، توسعه پایدار در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال وسیع برای مردم این مناطق را شاهد خواهیم بود.

برومندی همچنین با تاکید بر لزوم تکمیل و راه اندازی سازه های در حال احداث، خواستار سرعت بخشی به فرآیند بررسی پرونده ها برای اخذ تسهیلات در شعبه های استانی شد.

وی احداث گلخانه را اقدامی مطلوب برای افزایش تولید، صادرات، رونق اقتصادی و اشتغال خواند و گفت: باید الگوی کشت گلخانه ها بیشتر مورد توجه باشد تا زنجیره اشتغال و اقتصاد در کشور توسعه یابد.

معاونین و وزیر جهاد کشاورزی درسفری دو روزه به آذربایجان غربی وضعیت کشاورزی استان را بررسی می کنند.

کد خبر: ۶۵٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha