۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
بیکار شدن ۷۴۹ هزار زن ایرانی در بهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸
مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار مطرح کرد

بیکار شدن ۷۴۹ هزار زن ایرانی در بهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸

ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار گفت: نرخ بیکاری زنان به رغم نرخ مشارکت پایین آنها نسبت به مردان به مراتب بالاتر است و در دوران رکود اقتصادی با ریزش اشتغال بیشتری نسبت به مردان مواجه هستند.

به گزارش بازار، علاءالدین ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار اظهار کرد: در فصل بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته حدود ۷۴۹ هزار نفر از اشتغال زنان کاسته شده و طی فصل بهار امسال تا تابستان سال جاری نیز حدود ۱۲۰ هزار نفر دیگر از اشتغال زنان کاسته شده و نشانگر تاثیر بسیار زیاد شیوع بیماری کرونا بر اشتغال زنان است.

وی در ادامه گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، از سال ۹۶ تا شش ماهه نخست ۹۹، حدود ۱۶۲۱ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده که سهم زنان حدود ۳۸ درصد (معادل حدود ۶۱۵ هزار فرصت شغلی) بوده است.

گفتنی است در شش ماهه اول سال جاری که مصادف با شیوع بیماری کرونا است، حدود ۱۷۱ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است که حدود ۶۲ هزار فرصت شغلی آن به زنان تعلق گرفته است.

علاالدین ازوجی افزود: با توجه به ریزش اشتغال زنان، ایجاد ۶۲ هزار فرصت شغلی برای زنان ناچیز است و برای جبران آن به اجرای برنامه های اشتغال ویژه برای زنان، به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان متعلق به خانوارهای کم درآمد است. در این برنامه به ویژه باید هم به تثبیت اشتغال و هم ایجاد فرصت های شغلی جدید توجه شود.

کد خبر: ۶۵٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha