۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
نرخ دلار در بازارهای جهانی کاهش یافت

نرخ دلار در بازارهای جهانی کاهش یافت

نرخ دلار در سال ۲۰۲۱ میلادی در حالی کاهش یافت که یوان چین روند افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش بازار، دلار سال جدید را کم و بیش از همان نقطه‌ای که متوقف کرد آغاز نمود، تحت فشار سرمایه گذاران که نرخ بهره های پایین ایالات متحده را حساب می‌کنند و در نهایت بهبودی جهانی از ویروس کرونا باعث می شود که دلار در برابر سایر ارزهای اصلی عقب بماند.

یورو از سطح بسته شدن سال نوی خود با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۲۲۴۴دلار رسید، در حالی که یک رسانه گزارش داد ژاپن در حال بررسی وضعیت اضطراری برای توکیو است که ین را با افزایش ۰.۳ درصد تا ۱۰۳.۰۵ در هر دلار بکشاند.

ژاپن گزارش داد که ممکن است در اوایل هفته جاری وضعیت اضطراری اعلام شود، در حالی که پایتخت ژاپن با رکورد آلودگی دست و پنجه نرم می کند. نخست وزیر یوشیهیده سوگا قرار است به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۱ یک کنفرانس خبری برگزار کند.

همچنین این خبر دستاوردهای ناچیز اولیه برای دلار استرالیا و نیوزلند داشت که دلار استرالیا در۰.۷۶۸۱ دلار و نیوزلند در ۰.۷۱۸۱ دلار ثابت شدند.

پس از آنکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در روز یکشنبه گفت احتمالاً محدودیت های شدیدتری برای تعطیلات در برابر COVID-۱۹ وجود دارد، افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا ویروس نیز پوند را عقب نگه داشت که در قیمت ۱.۳۶۶۹ دلار ثابت شد.

با این وجود، یوان چین که به دلیل بازگشت چشمگیر اقتصاد چین تبدیل به وسیله مورد علاقه ای برای کوتاه شدن دست دلار شده است، در تجارت خارج از کشور تقریباً ۰.۲ تا ۶.۴۹۲۷ به ازای هر دلار نزدیک به سطح پایین دو سال ونیم صعود کرد.

ارز رمزنگاری شده بیت کوین نیز رکوردشکنی خود را افزایش داد و در روز یکشنبه رکوردش حدود ۳۴۸۰۰ دلار بود. این ارزدر سال ۲۰۲۰، ۳۰۰ درصد افزایش یافت و از زمان عبور از مرز ۲۰ هزار دلار بیش از دو هفته پیش، بیش از ۶۵ درصد سود کسب کرده است.

دلار سنگاپور پس از کوچک شدن اقتصاد سنگاپور، که معضلی برای تجارت جهانی است، در سه ماهه چهارم کمی کمتر از حد انتظار، به بالاترین نرخ ۳۲ ماهه ۱.۳۲۰۳ در هر دلار رسید.

تاجران به رأی گیری در روز سه شنبه در ایالت جورجیا ایالات متحده  چشم دوخته اند، که تعیین کننده کنترل سنا و سرنوشت دستور کار رئیس جمهور بایدن است.

رأی دهندگان طی ۲۰ سال سناتور دموکراتی در جورجیا انتخاب نکرده اند و در صورت پیروزی یک مقام جمهوری خواه یا هر دو، حزب آنها اکثریت محدود سنا را حفظ خواهد کرد.

جا به جایی دموکراتیک می تواند موجب ضعف بیشتر دلار شود، با این وجود سرمایه گذاران تصور می کنند که این امر منجر به افزایش هزینه های محرک می شود که به نوبه خود دلار را تحت فشار قرار می دهد.

دلار سال گذشته بیشترین ضرر سالانه خود را از سال ۲۰۱۷ ثبت کرد، پس از ماه مارس، با روند نزولی روبرو شد که فقط تاجران بیشتری را برای کوتاه مدت ترغیب کرده است.

دلار در برابر سبد ارز، کسری پایین بود که در سال ۲۰۲۰ در ۸۹.۷۶۶ به پایان رسید.

بازده ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا امسال را با قاطعیت در ۰.۹۲۹۸ درصد آغاز کرد. اما این تقریبا ۱۰۰ واحد پایه پایین تر از جایی است که آنها از سال ۲۰۲۰ شروع کردند.

در جلسه دسامبر فدرال رزرو که در روز چهارشنبه برگزار می شود، باید جزئیات بیشتری در مورد صریح تر نشان دادن سیاست های آینده آنها و احتمال افزایش بیشتر در خرید دارایی ها در سال جاری ارائه شود.

کد خبر: ۶۵٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha