۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
برنامه ریزی برای صرفه‌جویی ۳۱۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب‌ در همدان
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان اعلام کرد

برنامه ریزی برای صرفه‌جویی ۳۱۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب‌ در همدان

همدان - مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان از برنامه ریزی برای تحقق ۳۱۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی و سطحی همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان؛ منصور ستوده گفت: به منظور ایجاد تعادل بین منابع و مصارف و همچنین جلوگیری از افت مستمر سطح آب زیرزمینی  و در راستای اجرای قوانین و مقررات و اسناد بالادستی و طبق انسجام آب قابل برنامه ریزی کاهش برداشت از منابع سطحی و زیرزمینی به میزان حدود ۳۱۰ میلیون متر مکعب برنامه ریزی شده است.

وی برنامه محوری استان همدان را استفاده صحیح از منابع آب و خاک دانست و تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی استان و استفاده درصد بالایی از منابع زیر زمینی در بخش کشاورزی باید برای حفظ و ذخیره این منبع حیاتی برای آیندگان برنامه ریزی و تلاش کنیم.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان همدان گفت: به منظور کنترل میزان اُفت سطح  آب زیرزمینی در دشت‌های همدان، بالا آمدن سطح آب ها و ایجاد اشتغال پایدار مقرر شد در مرحله نخست ۳۱۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب زیر زمینی و سطحی داشته باشیم که سهم آب های زیر زمینی در بخش کشاورزی ۲۶۹ میلیون متر مکعب و آب های سطحی در بخش کشاورزی حدود ۳۰ میلیون متر مکعب و شرب و بهداشت یک میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب و جایگزینی پساب با آب زیرزمینی ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب است.  

ستوده افزود: سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای مهمترین دستگاههای اجرایی در زمینه فراهم کردن زمینه صرفه جویی هستند که سهم جهادکشاورزی در فاز نخست در صرفه جویی ۷۲ میلیون متر مکعب تا پایان برنامه هفتم توسعه  است.

وی اضافه کرد: همچنین سهم شرکت آب منطقه ای حدود ۱۹۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب های زیر زمینی است که باید با تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه و انسداد چاه‌های غیر مجاز و نصب کنتور بر روی چاه های مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت آنها این رقم را محقق شود.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: در بخش آب شرب شهری و روستایی با توجه به ۵ برنامه شرکت آبفا قرار شد یک میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب آب صرفه جویی شود.

کد خبر: ۶۵٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha