۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
شورای رقابت درباره قیمت خودرو توضیح شفاف دهد| انتقاد از فرمول نزدیک کردن قیمت کارخانه به بازار خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

شورای رقابت درباره قیمت خودرو توضیح شفاف دهد| انتقاد از فرمول نزدیک کردن قیمت کارخانه به بازار خودرو

سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آقایان میگویند قیمت خودرو در بازار ۸۰ هزار میلیارد تومان رانت و گران‌فروشی دارد؛ حال چرا باید بازهم بکوشند تا قیمت خودرو در کارخانه را نزدیک به بازار کنند، این چه فرمولی است. شورای رقابت باید در این زمینه توضیحات شفاف داشته باشد.

 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تعیین فرمول جدید قیمت خودرو از سوی شورای رقابت گفت: ما از تصمیمات اخیر شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو تعجب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شورای رقابت باید به دنبال ایجاد آرامش در بازار باشد، تصریح کرد: تصمیمات این شورا نباید به خودی خود اوضاع بازار دچار آشفتگی کند.

سلیمی با طرح این سوال مبنی بر اینکه شورای رقابت باید بیاید بگوید برای کاهش هزینه‌های خودروسازان چه اقداماتی انجام داده است، اظهار داشت: اگر قرار است قیمت خودرو در کشور منطقی شود بسیاری از فاکتورها باید مدنظر قرار گیرد.

چرا باید هزینه نیروی مازاد در خودروسازی ها از جیب مصرف‌کننده تامین شود

وی تصریح کرد: متاسفانه تعداد زیادی از مدیرانی که کارشناس نیستند، در خودروسازی به کار گرفته شده اند لذا باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا تصمیمات این مدیران در قیمت خودرو نقش آفرین بوده و یا خیر؟ بنابراین شورای رقابت باید توضیح دهد که برای معقول کردن قیمت خودرو چه اقداماتی را ساماندهی کرده است.

 این نماینده مجلس بیان داشت: چرا باید هزینه نیروی مازاد در خودروسازی ها از جیب مصرف‌کننده تامین شود.

سلیمی اظهار داشت: در حال حاضر آقایان تاکید دارند که قیمت خودرو در بازار ۸۰ هزار میلیارد تومان رانت و گران‌فروشی دارد لذا اگر آقایان این مسئله را قبول دارند چرا باید بازهم بکوشند تا قیمت خودرو در کارخانه را نزدیک به بازار کنند ،این چه فرمولی است! آقایان باید در این زمینه توضیح دهند. شورای رقابت باید در این زمینه توضیحات شفاف داشته باشد.

کد خبر: ۶۵٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha