۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
ابلاغ ضوابط ایفای تعهدات ارزی انتقال کالا به مناطق آزاد تجاری
از سوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت صورت گرفت

ابلاغ ضوابط ایفای تعهدات ارزی انتقال کالا به مناطق آزاد تجاری

قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بند شش تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص صادرات کالا از سرزمین اصلی به مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از ابلاغ ضوابط ایفای تعهدات ارزی صادرات به مناطق یادشده توسط رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری در خصوص مصوبه پانزدهمین جلسه کمیته اقدام ارزی اظهار داشت: پروانه‌های صادراتی صادرکنندگانی که از محل پروانه‌های ورود موقت ماده ۵۱ قانون امور گمرکی و تبصره ماده ۸۷ آیین‌نامه اجرایی آن اقدام به ارسال کالا به مناطق ویژه اقتصادی انرژی شامل پتروشیمی بندر امام خمینی، عسلویه و لاوان می‌کنند، پس از ارسال اطلاعات مزبور توسط گمرک ج. ا. ایران به بانک مرکزی و در صورت تایید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مبنی بر استفاده از کالای ارسالی صرفا در مناطق یادشده مشمول ایفای تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات نیست.

وی افزود: در مواردی که دارندگان پروانه‌های صادراتی نسبت به تنظیم اظهارنامه صادراتی جهت انتقال کالای داخلی به مقصد یکی از مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اقدام کرده باشند، در صورت تایید سازمان امور مالیاتی مبنی بر عدم اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده و عملکرد بابت اظهارنامه‌های صادراتی یادشده و نیز تایید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مبنی بر استفاده از کالای ارسالی صرفا در همان منطقه مشمول ضوابط بازگشت ارز برای رفع تعهدات ارزی صادرات نخواهند بود.

کد خبر: ۶۵٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha