۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
صرفه جویی ۵۰۰ مگاواتی برق با اجرای طرح خاموشی معابر
سخنگوی صنعت برق کشور خبر داد

صرفه جویی ۵۰۰ مگاواتی برق با اجرای طرح خاموشی معابر

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با اجرای خاموشی معابر در مصرف برق و در مصرف گاز نیروگاه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، با اشاره به کم‌نوری برخی بزرگراه‌ها و خیابان‌های پایتخت با هدف مدیریت مصرف برق گفت: با توجه به محدودیت‌های شبانه اعمال شده در شب‌ها و غیر ضروری بودن روشنایی برخی از تابلوها، صنعت برق از هفته گذشته روشنایی معابر را کمتر و روشنایی غیرضروری را حذف کرده است تا برق بخش خانگی آسان‌تر تامین شود.

او ادامه داد: در واقع با اجرای این طرح دست کم به میزان ۵۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود، ضمن اینکه در مصرف گاز نیروگاه‌ها هم صرفه جویی می‌شود که به نفع شبکه گاز خانگی است.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: این اعمال محدودیت در واقع همسو با اجرای منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است و در صورتی که نیروگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه شوند،   پایداری شبکه برق دچار مشکل خواهد شد و به همین دلیل نیز صنعت برق، همه توان خود را برای اجرای مصوبات و دستورات دولت به کار خواهد بست.

رجبی مشهدی افزود: همچنین طبق دستور العمل‌های اجرایی وسایل سرمایشی ادرات از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ روشن خواهند بود و بعد از آن به دلیل افزایش دما این سیستم‌ها خودکار خاموش می‌شوند.

او گفت: در واقع هدف ما جلوگیری از خاموشی برای شبکه برق خانگی است بدین ترتیب که به منظور پایدار نگه داشتن شبکه برق، ضروری است که از مصارف غیر ضروری جلوگیری شود.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به هماهنگی خوب بین شرکت‌های ملی گاز و نفت ایران با صنعت برق، تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل سرد سال، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد سوخت رسانی به نیروگاه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود که مردم با دقت در مصرف انرژی و پرهیز از مصارف غیر ضروری، می‌توانند از اعمال خاموشی جلوگیری کنند.

کد خبر: ۶۵٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha