۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
اختصاص ۱۵ درصد بودجه عمومی کشور به حوزه سلامت
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد

اختصاص ۱۵ درصد بودجه عمومی کشور به حوزه سلامت

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال آینده کل کشور ۱۵ درصد بودجه عمومی به حوزه سلامت اختصاص داده شده است.

به گزارش بازار، حسینعلی شهریاری با اشاره به اینکه بودجه وزارت بهداشت و درمان در سال آینده بدون محاسبه بیمه سلامت ۵۷ درصد رشد داشته است، افزود: بودجه بیمه سلامت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین بخشی از پیش بینی بودجه بخش سلامت را از محل درآمدهای یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده ذکر کرد و گفت: این در حالی است که هر سال تنها کمتر از نیم درصد این درآمدها تخصیص می‌یابد.

شهریاری تصریح کرد: بر اساس قانون؛ ۱۰ درصد خالص هدفمندی یارانه‌ها باید به حوزه سلامت اختصاص داده شود که در چند سال اخیر حتی یک ریال هم پرداخت نشده است.

وی افزود: در بودجه سال آینده؛ این درآمدها ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که باید ۱۰ درصد آن یعنی ۹ هزار میلیارد تومان به بخش سلامت تخصیص یابد که در عمل فقط ۵ هزار میلیارد تومان تخصیص می‌یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در لایحه بودجه سال آینده ۷۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد، اما با وضعیت فعلی این رقم جوابگوی مشکلات حوزه سلامت نخواهد بود.

کد خبر: ۶۵٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha