۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
اجرای ۱.۲ میلیون هکتار آبخیزداری تا پایان سال
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اجرای ۱.۲ میلیون هکتار آبخیزداری تا پایان سال

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی از اجرای آبخیزداری در ۱.۲ میلیون هکتار اراضی کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، کاظم خاوازی، در مراسم رونمایی از طرح‌های فناورانه منابع طبیعی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود تا پایان سال ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور، آبخیزداری شود که این میزان تاکنون محقق شده و تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توسعه عملیات آبخیزداری، امیدواریم بتوانیم از پدیده سیلاب و تبعات آن، از جمله آنچه که در دروازه قرآن شیراز اتفاق افتاد، جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که قرار است از ظرفیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی استفاده شود، گفت: در برخی حوزه ها، استارتاپ‌ها به اندازه کافی رشد نمی‌کنند، به عنوان مثال، با وجود علاقمندی زیاد به استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها در سامان دهی حوزه مرغ و تخم مرغ، نتوانستیم استفاده لازم را ببریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس و ابلاغیه رئیس جمهور برای بیابان زدایی افزود: این عرصه‌ها ظرفیت‌های فراوانی است که در سازمان جنگل‌ها برای نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده و این شرکت‌ها می‌توانند در تحقق اهداف، یاری گر سازمان جنگل‌ها باشند.

آقای خاوازی خطاب به متولیان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امروز بسیاری از مردم گرفتار مراودات اداری با شما هستند، بنابراین باید هم آیندگان را در نظر بگیرید و هم برای کسانی که بعد از ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال، برایشان حکم تخلیه منابع طبیعی در اختیار صادر شده، مدلی را در نظر بگیرید که علاوه بر در دست گرفتن مدیریت احیاء منابع طبیعی، از ظرفیت مردم نیز در حفاظت از این منابع استفاده شود.

کد خبر: ۶۵٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha