۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
بورس در مسیر رونق؛ کسب ماهانه ۲۰ درصد بازدهی در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بورس در مسیر رونق؛ کسب ماهانه ۲۰ درصد بازدهی در بازار سرمایه

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه از کسب بازدهی ۲۰ درصدی در هر ماه و در دوران اخیر بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش بازار، فردین آقابزرگی تحلیلی جامع نسبت به بورس ارائه کرد و گفت: نوسانات، ذات بازار سرمایه است و ایجاد انتظار برای کسب و کار در این بازار و افزایشِ یکسویه ی افزایش ارزش سهم، صحیح نیست.

وی از عدم تطابق فرهنگ سهام داری با متقاضیان ورود به بورس اشاره کرد و گفت: این افراد مستقیما به بورس دعوت شده بی آنکه اطلاعات و آگاهی از این بازار داشته باشند و تجربه های بین الملل نیز این مسئله را به اثبات نرسانده که افراد بی تجربه مستقیما وارد گودِ بورسی شوند.

آقابزرگی اضافه کرد: حتی اگر مردم آموزش های ابتدایی را دیده باشند، تجربه حکم می کند که از ماری و مبادی دارای مجوز کسب اطلاع نمایند و مشورت کرده و پذیرش اصلِ ریسک و بازده در مقوله سرمایه گذاری را بپذیرند.

این تحلیلگر بازار بورس از کسب بازدهی ۲۰ درصدی در هر ماه و در دوران اخیرِ بازار سرمایه خبر داد و افزود: هر صنعتگر یا تولید کننده اگر خود را با این بازدهی مقایسه نماید؛ در حقیقت باید کسب و کار خود را تعطیل و در بورس سرمایه گذاری نماید.

آقابزرگی گفت: بیش از این میزان بازدهی با توجه به شاخص های رشد اقتصادی، تورم و... موجب افزایش پیاپی قیمت نمی شود و ارزش ذاتی شرکت ها قیمت روز سهام را تعیین نخواهد کرد.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، تجربه چند وقت پیش را هم ناظر بر ورود افراد تازه وارد و نا آگاه در پیک قیمت و در قله بودن سهام ها عنوان کرد که موجب ورشکستگی عده بسیاری از مردم تازه وارد به بازار سرمایه شد.

آقابزرگی اذعان داشت: مجموعه این اتفاقات باعث می شود سیر تکامل افراد ریسک پذیر افزایش یابد تا در نهایت با تضارب افزایش و کاهش ها به سطح تعادل در بورس برسانیم.

این کارشناس بازار سرمایه نسبت به پرهیز از رفتارهای هیجانی تذکر داد و افزود: در حوزه حرفه ای با اخباری که پایه و اساسی ندارند رفتارهای هیجانی شکل نمی گیرد و اطلاع از نارضایتی برخی سهام داران، افراد حرفه ای را خطاب قرار می دهد که بورس بازدهی خوبی نداشته است.

آقابزرگی بار دیگر از مثبت بودن بازار سرمایه برای افرادی که بازه سرمایه گذاری برای خود تعریف کرده سخن گفت و تاکید کرد این افراد تا کنون ضرر و زیان کمتر دیده و به سود دسترسی داشته اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شناسایی و رصد و پیگیری انتخاب سهام برای افراد حرفه ای بصورت یدی در ده سال پیش امکان پذیر بود و پای تابلوها می ایستادند و شخصا سهم هایی را بر می گزیدند ولی امروز بصورت رباتیک و الگوریتمی توسط سامانه های مخصوص پیش می روند و از کنترل یک شخص خارج است.

آقابزرگی خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم به روش های ۱۰ سال گذشته باز گردیم روش های مطلوب عاید ما نمی شود و لازمه این امر، آموزش است.

کد خبر: ۶۵٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha