۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
۱۴۰ هزار میلیارد تومان در صنعت کشور سرمایه‌گذاری شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۱۴۰ هزار میلیارد تومان در صنعت کشور سرمایه‌گذاری شد

مراغه- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه در صنعت کشور در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: شاهد رشد بالایی در این زمینه بودیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه، مهدی صادقی نیارکی در سفر یک روزه خود به مراغه و در بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در صدور جواز و پروانه بهره برداری رشد ۳۰ درصدی را در کشور شاهد بودیم.

وی گفت: از مجموع ۱۰ هزار واحد راکد در شهرک های صنعتی نیز یک هزار و ۵۰۰ واحد به چرخه تولید بازگشته است.

صادقی نیارکی افزود: همچنین یک هزار و ۶۵ واحد صنعتی منتخب در کشور فعالیت می کنند که داری ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی هستند.

وی به رشدهای بالای ۲۰ درصدی واحدهای منتخب در هشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ واحد دارای رشد ۲۰ تا ۱۰۰ رصد، ۵۰ واحد داری رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد و مابقی دارای رشد ۳۰۰ درصد به بالا در تولید هستند.

معاون وزیر صمت افزود: متاسفانه تاکنون از لحاظ صنعتی در مراغه کار زیادی انجام نشده که امیدواریم با راه اندازی واحدهایی همانند واحد تولید تبلت شاهد روزهای خوبی برای منطقه باشیم.

صادقی نیارکی گفت: خوشبختانه این مجموعه ظرفیت تولید ماهانه صدهزار دستگاه تبلت را دارد که با توجه به شرایط و ظرفیت بالا، قابلیت افزایش به ۵۰۰ هزار دستگاه را در برنامه دارند.

وی به دانش بنیان بودن این واحد اشاره کرد و گفت: شروع تولید از مرحله نرم افزار و سپس سخت افزار و توسعه آن از جمله ظرفیت های بالای این واحد بوده که با توجه به پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) موضوعات فرهنگی، مدیریت رسانه، تولید محتوا، سالم سازی فضای مجازی در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۶۴٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha