۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
 اجرای طرح زراعت چوب در ۴ هزار هکتار از اراضی مازندران
معاون استاندار مازندران مطرح کرد:

اجرای طرح زراعت چوب در ۴ هزار هکتار از اراضی مازندران

نوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: چهار هزار هکتار زمین برای اجرای طرح زراعت چوب در سطح استان تخصیص داده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از منابع طبیعی غرب مازندران، حسن خیریان پور یکی از برنامه های مهم جهش تولید را زراعت چوب در استان مازندران دانست و افزود: در یک برنامه زمان بندی دو ساله، چهار هزار هکتار زمین با شش میلیون اصله نهال برای زراعت چوب در سطح استان مازندران تهیه می شود.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های جهش تولید در سطح استان مازندران با توجه به ظرفیت بالفعل و بالقوه و شرایط مناسب زراعت چوب است که با برنامه ریزی نظارت و اجرا خواهد شد.  

این مقام مسئول به ۱۴۰ رودخانه در استان مازندران اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای رودخانه در استان و کاشت نهال، حاشیه رودخانه ها بستری مناسب برای زراعت چوب است و همچین ۱۲۳ هکتار زمین های بلااستفاده در دانشگاه ها برای زراعت چوب آماده واگذاری است.

وی در ادامه گفت: زمین های بلااستفاده در پادگان ها و همچنین روستاها فضای گسترده ای برای زراعت چوب به شمار می آید.

خیریان پور به تامین کاغذ مورد نیاز کشور اشاره کرد و افزود: ۲۳۶ واحد صنایع چوب و نئوپان درسطح استان مازندران وجود دارد که ۱۰ هزار نفر مشغول به کارهستند و ۷۰ درصد کاغذ تحریر روزنامه کشور و ۶۰ درصد نئوپان کشور در استان تولید می شود.

کد خبر: ۶۴٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha