۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
۴۰ درصد حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان پر است
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان:

۴۰ درصد حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان پر است

همدان - مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان همدان گفت: ورودی آب به سد اکباتان ۱.۰۴ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی سد ۱۳.۴ میلیون متر مکعب است که ۴۰ درصد آن پر شده است.

به گزارش بازار و به نقل روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان؛ منصور ستوده با بیان اینکه بارندگی سال جاری استان همدان نسبت به بلندمدت ۱۵۰ میلیمتر بود؛ اظهار کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان بارندگی ۱۳۹ میلیمتر بود که این تغییرات نسبت به سال گذشته هفت درصد و نسبت به بلندمدت ۲۵ درصد است.

وی با بیان اینکه ورودی آب به سد اکباتان ۱.۰۴ متر مکعب در ثانیه است؛ اضافه کرد: حجم فعلی سد ۱۳.۴ میلیون متر مکعب است که ۴۰ درصد آن پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه حجم سد آبشینه ۳.۱ میلیون مترمکعب است که ۶۲ درصد آن پر است افزود: سد آبشینه در مواقعی که اکباتان به هر دلیلی دچار مشکل شود، وارد مدار شده و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز نیاز آب شرب همدان را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه سد شیرین‌سو حجم سه میلیون متر مکعبی دارد و در حال حاضر ۶۸ درصد این سد پر است که بیشتر کاربری گردشگری دارد؛ گفت: در حال حاضر سد کلان ۹۲ درصد آب دارد، این سد دارای ظرفیت ۴۱.۵۸ میلیون مترمکعب آب است.

ستوده اضافه کرد: سد سرابی تویسرکان با حجم آبدهی ۵.۹۸ میلیون متر مکعبی هم اکنون دارای ۶۵ درصد آب است و سد شنجور رزن با حجم ۱.۲ میلیون متر مکعب ۲۳ درصد از آن پر است.

کد خبر: ۶۴٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha