۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
سامانه بازارگاه باید با سامانه‌های گمرک و بنادر متصل باشد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

سامانه بازارگاه باید با سامانه‌های گمرک و بنادر متصل باشد

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: باید تمام محصولات کشاورزی و نهاده‌های خوراک دام در سامانه بازارگاه ثبت شود و این سامانه نیز با سامانه گمرک و بنادر به یکدیگر متصل باشند تا نظارت بر آن‌ها به صورت برخط وجود داشته باشد.

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی با بیان اینکه ذرت، کنجاله و سویا همیشه شامل ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شده است، گفت: اگر هم این مقدار ذرت با ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ارز نیمایی وارد کشور شده باشد، با توجه به اینکه مشکلات اساسی در تامین خوراک دام و طیور داریم، ایرادی به آن وارد نیست.

وی تاکید کرد: باید تمام محصولات کشاورزی و نهاده‌های خوراک دام در سامانه بازارگاه ثبت شود و این سامانه نیز با سامانه گمرک و بنادر به یکدیگر متصل باشند تا نظارت بر آن‌ها به صورت برخط وجود داشته باشد. از تمام محصولاتی که وارد بنادر کشور می‌شود، حدود ۵۵ درصد وارد سامانه بازارگاه می‌شود و کشاورزان و دام داران می‌توانند ثبت سفارش در سامانه انجام شود. باقی این محصولات وارد بازار آزاد می‌شود و این یکی از مشکلات اساسی در این حوزه است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هنوز در این زمینه ورود نکرده است. متاسفانه شاهد هستیم برخی شرکت‌ها که در حوزه‌های دیگری فعالیت می‌کنند اقدام به واردات نهاده‌های دامی بدون مجوز کرده‌اند و وزارت صمت و جهاد کشاورزی در جریان این مسائل قرار ندارند.

وی عدم یکپارچگی واردات محصولات کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: قانون تمرکز توسط مجلس به تصویب رسید و قرار شد تمام واردات و توزیع در حوزه محصولات کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت بگیرد اما رئیس جمهور با آن مخالفت کرد و این کار را بر عهده وزارت صمت قرار داد.

کد خبر: ۶۴٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha