۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
آلوده شدن ۲ واحد مرغ تخم‌گذار خراسان‌جنوبی به آنفولانزای پرندگان| مردم به شایعات توجه نکنند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آلوده شدن ۲ واحد مرغ تخم‌گذار خراسان‌جنوبی به آنفولانزای پرندگان| مردم به شایعات توجه نکنند

بیرجند- اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی ضمن تایید خبر آلوده شدن دو واحد مرغ تخم گذار استان به آنفولانزای حاد پرندگان، گفت: مردم در این زمینه به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

محمد اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره شایعه آلوده شدن برخی واحدهای طیور خراسان‌جنوبی به آنفولانزای حاد پرندگان و برخی دیگر از بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان اظهارکرد: متأسفانه تاکنون آلوده شدن دو واحد مرغ تخم‌گذار خراسان‌جنوبی به آنفولانزای حاد پرندگان تأیید شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مورد بعد از بررسی تلفات غیر متعارف یکی از واحدهای تولیدی و بررسی موضوع در آزمایشگاه‌های دامپزشکی مورد تأیید قرار گرفت: بیان‌کرد: سلامت مردم خط قرمز ما است و نمی‌گذاریم محصول آلوده دامی در دسترس مردم قرار گیرد.

اصغر زاده با تأکید بر اینکه تمامی تخم‌مرغ‌های این دو واحد مرغ تخم‌گذار جمع آوری و این واحدها براساس پروتکل‌های بهداشتی قرنطینه شده‌اند، گفت: شهروندان خراسان‌جنوبی مطمئن باشند که تمامی برندهای تخم مرغ در بازار سالم و به دور از آلودگی ویروس آنفولانزا است

وی گفت: البته اگر باز هم شهروندان نسبت به سلامت تخم مرغی که از بازار خریداری کرده‌اند اطمینان لازم را ندارند باید به این نکته توجه کنند که تخم مرغ بعد از پخته شدن و یا آپز شدن در درمای بالای ۵۰ درجه از هرگونه ویروس آنفولانزا پاک می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: بعد از بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان یکی از علت‌های محتمل در زمینه چرایی آلودگی این واحدها به آنفولانزای پرندگان وجود برخی پرندگان مهاجردر اطراف این واحد ذکر شده است.

اصغرزاده یادآورشد: از همه شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم که اخبار صحیح در این زمینه را از طریق دامپزشکی خراسان‌جنوبی دنبال کنند تا در میان انبوه شایعات و اخبار متفاوت و متضاد دچار نگرانی و استرس نشوند.

وی گفت: در شرایط فعلی بر اساس وظایف و رسالت سازمانی تمام تلاش ما بر این است که این آلودگی به دیگر واحدهای طیور و مرغ تخم گذار استان سرایت نکند و مردم از سلامت محصول خریداری شده اطمینان داشته باشند.

کد خبر: ۶۴٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha