۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
هشدار سخنگوی صنعت برق به مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

هشدار سخنگوی صنعت برق به مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، به مراکز استخراج رمز ارز که از برق غیرقانونی برای این کار استفاده می‌کنند، هشدار داد که در صورت کشف، به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت جریمه محکوم خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به راهکارهای تاثیرگذاری و کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها، گفت: جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کم کردن مصرف سوخت در نیروگاه هاست.

وی با بیان این که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در صورت کشف، ضمن الزام به پرداخت هزینه برق مصرفی، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، افزود: سیاست وزرات نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می‌نمایند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: با این حال، با آن دسته از مراکز استخراج که به صورت غیرمجاز از برق با تعرفه‌ای به غیر از تعرفه مربوطه استفاده می‌کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در همین راستا در صورت کشف مراکز غیرقانونی استخراج رمزارزها، جریان برق آن‌ها قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.

رجبی مشهدی همچنین در خصوص مراکزی که با مجوز قانونی به فعالیت مشغول هستند گفت: تاکنون ۲۴ مرکز استخراج رمزارز با ظرفیت بیش از ۳۱۰ مگاوات مجوز فعالیت گرفته اند.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند که تاکنون ۱۶۲۰ مرکز غیرمجاز با ظرفیت حدود ۲۵۰ مگاوات شناسایی شده اند که از این میان بیش از ۵۰۰ مرکز (۳۰ درصد) به کمک گزارش عاملان شناسایی کشف شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها، تا سقف ۱۰ میلیون تومان مشمول دریافت پاداش خواهند بود.

رجبی مشهدی تاکید کرد: اطلاعات عاملین شناسایی، محرمانه تلقی می‌شود و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق اقدامات لازم جهت صیانت و جلوگیری از افشای آن را انجام می‌دهند.

کد خبر: ۶۴٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha