۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
ورشکستگی در کمین شرکتهای هواپیمایی| درخواست ایرلاین ها از رئیس جمهور برای لغو محدودیت پذیرش مسافر
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با بازار خبر داد

ورشکستگی در کمین شرکتهای هواپیمایی| درخواست ایرلاین ها از رئیس جمهور برای لغو محدودیت پذیرش مسافر

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید بر اینکه در نامه ای که به رئیس جمهور برای لغو محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر نوشته شده است نظر تمامی ایرلاین های داخلی و دولتی گرفته شده گفت: تداوم کاهش درآمد و پذیرش مسافر، ایرلاین ها را بزودی ورشکست می کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: پذیرش ۶۰ درصدی مسافر توسط ایرلاین ها این روزها برای شرکتهای هواپیمایی به یک بحران مالی تبدیل شده است. شیوع ویروس کرونا و گسترش آن باعث شد تا سازمان هواپیمایی به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در اوایل امسال تن داده و محدودیت پرواز برای مسافران را با بی میلی و تنها برای رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا و پیاده کرد. 

با گذشت زمان این محدودیت پرواز باعث کاهش درآمدهای مالی برای ایرلاین ها شد و حتی افزایش ۱۰ درصدی بهای بلیط نسبت به خرداد ماه نیز نتوانست این شرکتهای هواپیمایی را راضی کند!

انجمن شرکتهای هواپیمایی با اعتراض نسبت به ریزش مسافر و کاهش درآمدها نامه ای را تنظیم و تقدیم رئیس جمهور کردند.

ارسال نامه به رئیس جمهور برای لغو محدودیت پذیرش ۶۰ درصد مسافر
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که در نامه ای که به رئیس جمهور ارسال کرده است در آن نظر تمام ایرلاین ها را بوده است؟ گفت: در نامه ای که به رئیس جمهور ارسال شده است به موضوعات مهمی اشاره شده است و امیدواریم که رئیس جمهور نسبت به آن نظر مثبتی نشان دهد.

در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۴۳ درصد مسافران پروازهای داخلی و ۹۶ درصد مسافران پروازهای خارجی کاهش یافته است

وی افزود: در نامه به این موضوع اشاره شده است که پذیرش ۶۰ درصدی مسافر توسط ایرلاین ها این روزها تنها برای شرکتهای هواپیمایی داخلی در ایران در حال اجرا است. در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۴۳ درصد مسافران پروازهای داخلی و ۹۶ درصد مسافران پروازهای خارجی کاهش یافته است. ما در این نامه خواستار این شده ایم که برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به شرکتهای هواپیمایی داخلی اعمال محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت پذیرش مسافر را لغو کند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور نسبت به این نامه واکنشی نشان داده است؟ گفت: هنوز از پاسخ به این نامه خبری نیست و در خصوص آن موضوعی منعکس نشده است. 

ضرر و زیان بالای ایرلاین ها
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران در پاسخ به این پرسش که از میزان ضرر و زیان مالی ایرلاین ها آماری وجود دارد؟ اظهار داشت: ضرر و زیان مالی بسیار زیاد است و باید در این خصوص محاسبات دقیقی صورت بگیرد. آنچه که خارج از این نامه باید به آن اشاره کرد این است که در آبان ماه امسال نسبت به آبان ماه سال گذشته تعداد مسافران داخلی ۴۹ درصد کاهش داشته است. به هر صورت این ریزش مسافر میزان قابل توجهی از درآمدهای ایرلاین ها را کاهش خواهد داد. چرا که هزینه ها ثابت نیست و درآمدها به شکل قابل توجهی ریزش داشته است.

نامه لغو پذیرش ۶۰ درصدی مسافر با نظر تمامی ایرلاین های خصوصی و دولتی لحاظ شده است

اسعدی سامانی در پاسخ به این سئوال که آیا در نامه ارسالی به رئیس جمهور برای لغو پذیرش ۶۰ درصدی مسافران هواپیما نظرات ایرلاین های خصوصی لحاظ شده یا دولتی ها هم نظر مثبتی به لغو محدودیت پروازها داشته اند؟ گفت: نامه لغو پذیرش ۶۰ درصدی مسافر با نظر تمامی ایرلاین های خصوصی و دولتی لحاظ شده است و به رئیس جمهور در نامه ای این مشکلات منعکس شده است.

کد خبر: ۶۴٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha