۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
۱۸ درصد از صادرات میلگرد کشور مربوط به منطقه کاشان است
یک کارشناس صنایع فولاد:

۱۸ درصد از صادرات میلگرد کشور مربوط به منطقه کاشان است

کاشان- رفیعی، کارشناس صنایع فولاد گفت: ۱۸ درصد از صادرات میلگرد کشور مربوط به منطقه کاشان است.

مجید رفیعی در گفتگو با خبرنگار بازار، جنگ کنونی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: بهترین راه مقابله با این جنگ و شکست توطئه های دشمن عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در رسیدن مطلوب به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ایران به خصوص در صنایع فولادی به خصوص در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل قابل توجه است، ابراز داشت: همه مردم منطقه باید از ظرفیتهای صنایع پایین دستی فولاد آگاهی یابند.

این کارشناس صنایع فولاد تصریح کرد: برای خروج منطقه آران و بیدگل و کاشان از اقتصاد تک محصولی، شرکت های کوچک با سرمایه گذاری متوسط و اندک باید در منطقه استقرار یابند.

همه مردم منطقه باید از ظرفیت های صنایع پایین دستی فولاد آگاهی یابند
وی افزود: همه مردم منطقه باید از ظرفیت های صنایع پایین دستی فولاد آگاهی یابند تا بتوانیم نگرش سرمایه گذاری و کارفرمایی را اشاعه دهیم.

رفیعی با بیان اینکه کشور ما دارای ذخایر بسیار غنی معدنی در حوزه فولاد است، گفت: خصوصیت و ویژگی بارز و شایسته تقدیر صنایع فولادی منطقه کاشان  استفاده از مواد اولیه داخلی و همچنین بومی سازی تکنولوژی و قطعات مورد نیاز صنعت است.

وی با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی نامناسب اقتصادی تکیه بر جوانان و سرمایه داخلی است، تصریح کرد: مهمترین هدف دشمن این است که روحیه خودباوری را از مردم ایران بگیرد و روحیه یاس و ناامیدی را ترویج دهد و به همین دلیل با استفاده از جنگ اقتصادی در راه رسیدن به این هدف خود در حال تلاش است.

این کارشناس صنایع فولاد تاکید کرد: همه دستگاه ها و مردم باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از این شرایط اقتصادی نامناسب که با شیوع ویروس کرونا همزمان شده است، سربلند بیرون بیاییم.

وی یکی از ظرفیت های برجسته صنعت فولاد در منطقه کاشان را مجتمع تولیدی فولاد و میلگرد در آران و بیدگل دانست و گفت: حدود ۴۳ درصد تولیدات این شرکت به خارج از کشور صادر می شود.

رفیعی با اشاره به اینکه پیش از این فرش ماشینی منطقه کاشان به عنوان کالای اول صادراتی منطقه بود، ابراز داشت: در حال حاضر با عملکرد مناسبت و فعالانه صنایع فولادی در منطقه، میلگرد نخستین کالای صادراتی منطقه است.

وی تاکید کرد: ۱۸ درصد از صادرات کل میلگرد ایران مربوط به منطقه کاشان است.

کد خبر: ۶۴٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha