۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
بیش از ۱۰۸ هزار خودرو از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

بیش از ۱۰۸ هزار خودرو از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه گذشته سال جاری ۱۰۸ هزار و ۹۸ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های جلفا و نوردوز تردد کردند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه از این تعداد ۶۵ هزار و ۸۳۰ کامیون از مرز نوردوز و ۴۲ هزار و ۲۶۸ دستگاه کامیون نیز از مرز جلفا تردد کرده اند، افزود: ۳۳ هزار کامیون عبوری از مرز نوردوز و ۱۳ هزار و ۵۰۰ کامیون عبوری از جلفا ایرانی بوده و بقیه خارجی هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان تردد کامیون ایرانی از مرز جلفا ۱۴درصد و از مرز نوردوز ۵۹ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۶۸۶ هزار و ۹۱۶ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۵۱ هزار تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۲۸۹ هزار و ۹۱۳تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۵۵ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

علیزاده ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها، میزان تردد مسافر ۳۸ هزار و ۴۰۸ نفر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصدکاهش داشته است.

پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

کد خبر: ۶۴٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha