۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
متوسط قیمت نفت خام و طلا در تابستان ۹۹
مرکز آمار ایران منتشر کرد

متوسط قیمت نفت خام و طلا در تابستان ۹۹

جدیدترین گزارش فصلی مرکز آمار ایران از اقتصاد ایران در تابستان ۱۳۹۹ نشان از رشد قیمت نفت خام و طلا نسبت به دوره قبل دارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در بخش مربوط به متوسط قیمت نفت خام و طلا، از دوره ۱۳۹۶ تا تابستان ۱۳۹۹، تغییرات بهای نفت و سکه مشخص شده است.

بر این اساس، هر بشکه نفت خام سبد اوپک در سال ۱۳۹۶، ۵۵.۱ دلار بوده است که این رقم نسبت به دوره قبل، ۲۰.۶ درصد بیشتر بوده است. همچنین بهای طلای سیاه در تابستان ۱۳۹۷، به رقم ۷۳.۶ دلار رسیده است که این رقم نسبت به دوره قبل، ۳.۱ درصد رشد دارد. که این رقم تا دومین فصل ۱۳۹۹، بیشترین نرخ بوده است و در نهایت به پایین‌ترین سطح در بهار امسال یعنی ۲۵.۴ دلار رسیده است. هرچند در تابستان ۹۹، قیمت نفت خام با افزایش به رقم ۴۳ دلار رسیده است که این نرخ نسبت به دوره قبل، ۶۹.۳ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، همانگونه در که در جدول زیر ملاحظه می گردد، متوسط قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در سال ۱۳۹۶، ۱۳۲۶۳ هزار ریال بوده است که این نرخ در تابستان ۹۷، به رقم ۳۶۶۱۵ هزار ریال رسید و در تابستان سال جاری نیز به رقم ۱۰۸۵۳۲ هزار ریال رسیده است. این نرخ در تابستان ۱۳۹۹، نسبت به دوره قبل، ۵۵.۲ درصد افزایش دارد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در تابستان ۹۷، به رقم ۳۳۷۴۱ هزار ریال بوده است که در تابستان امسال این نرخ با افزایش به رقم ۱۰۳۲۶۶ هزار ریال رسیده است.

کد خبر: ۶۴٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha