۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
شرکت یاهوای چین نیاز لیتیومی تسلا را تامین می کند  
کاهش نرخ لیتیوم در چین

شرکت یاهوای چین نیاز لیتیومی تسلا را تامین می کند  

افزایش عرضه لیتیوم و شیوع بیماری کووید ۱۹ تاثیر به سزایی در نرخ این مواد اولیه گذاشته و آن را به پایین ترین قیمت در چند سال گذشته رسانده است.  

بازار؛ گروه خودرو: گروه صنعتی سیچوان یاهوا چین اعلام کرد که با زنجیره تامین شرکت خودروسازی تسلا برای تأمین هیدروکسید لیتیوم باتری مورد نیاز خودروهای الکتریکی به مدت پنج سال موافقت کرده است.

شرکت یان لیتیوم از شرکت‌های تابعه یاهوا که در استان سیچوان در جنوب غربی چین قرار گرفته است؛  اعلام کرده که ارزش کل قراردادی با شرکت تسلا به امضا رسیده است ۶۳۰ تا ۸۸۰ میلیون دلار است.

بر اساس توافق انجام گرفته، تحلیلگران بازارهای سرمایه دایوا معتقدند که توافق انجام شده به مقدار کل خرید هیدروکسید لیتیوم ۶۳ هزار-۸۸ هزار تن یا ۱۲ هزار-۱۷ هزار تن در سال است.

گفتنی است این ظرفیت بالا برای شرکت یاهوا در ماه مه سال جاری به وابسته به بهره برداری رسیدن نیروگاه هیدروکسید لیتیوم یان به حجم ۲۰ هزار تن در سال ایجاد شده است. بر این اساس ظرفیت این شرکت به بیش از دو برابر ظرفیت قبلی خود رسیده است.

البته افزایش عرضه لیتیوم و شیوع بیماری کووید ۱۹ تاثیر به سزایی در نرخ این مواد اولیه گذاشته و آن را به پایین ترین قیمت در چند سال گذشته رسانده است.  

شایان ذکر است که سهام این شرکت روز گذشته حداکثر ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۱۹.۹۵ یوان (۳.۰۵ دلار) رسیده است؛ زیرا سرمایه گذاران امضای قرارداد مذکور را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای یاهوا می شناسند و بر این اساس سهام این شرکت نسبت به سال گذشته تقریباً ۱۵۷ درصد رشد داشتند.

البته ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا به این دلیل که تحویل اولین خودروها را از کارخانه گیگافای خود در شانگهای در دسامبر ۲۰۱۹ آغاز کرد، در سال جاری حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است توافق یاهوا، تقاضای زیاد تسلا برای هیدروکسید لیتیوم باتری را تأکید می کند، از همین رو تحلیلگران دایوا برای افزایش تولید مدل Y تسلا خواستار این شدند که گانفنگ بزرگترین تامین کننده هیدروکسید لیتیوم تسلا شود. تسلا ماه گذشته اجازه شروع فروش وسیله نقلیه اسپورت  مدل Y در چین را بدست آورد.

کد خبر: ۶۴٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha