۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
نخستین دهکده لجستیک کشور در کرمانشاه احداث می شود
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

نخستین دهکده لجستیک کشور در کرمانشاه احداث می شود

کرمانشاه - معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از ساخت نخستین دهکده لجستیک کشور در این استان خبر داد و گفت: بخش خصوصی یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بازار، مهرداد سالاری با اشاره به ظرفیت این شبکه ریلی کرمانشاه گفت: خوشبختانه احداث این دهکده توسط وزیر راه و شهرسازی به راه آهن جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ هکتاربرای ساخت دهکده لجستیک پیش‌بینی شده است،گفت: ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه نیاز است که توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.

سالاری افزود: در دهکده لجستیک سردخانه، جرثقیل و امکانات لازم برای حمل و نقل، دپو و جابجایی بار مستقر می‌شود.

معاون عمرانی استانداری گفت: هم اکنون زمین دهکده لجستیک در پشت شهرک صنعتی فرامان اختصاص یافته و مشاور هم در حال تهیه طرح است.

سالاری گفت: با ساخت دهکده لجستیک، استان کرمانشاه ظرفیت جابجایی روزانه یک هزار تن بار را دارد.

وی یادآور شد: دهکده لجستیک با ظرفیت و سطح عملکردی بالا،‌ دارای حیطه فعالیت و گستره غالبا بین‌المللی (صادرات،‌ واردات،‌ ترانزیت)،‌ دارای بندر خشک و دسترسی پرظرفیت ریلی و جاده‌ای‌، جهت ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، خدمات ارزش افزوده، بازرسی‌های قانونی مربوط به جابجایی کالا و انجام تشریفات و کنترل‌های مرتبط گمرکی فعالیت می‌کند.

معاون عمرانی استانداری گفت: بندر خشک منطقه‌ای محصور در داخل دهکده لجستیک است که برای ترکیب،‌ توزیع، ‌تخلیه، بارگیری، نگهداری،‌ بازرسی‌های قانونی مربوط به جابجایی و انجام تشریفات و کنترل‌های گمرکی مرتبط با کالاهای بین‌المللی فعالیت ‌می کند.

کد خبر: ۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha