۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
فرضیۀ واکسن اجباری چه زمان ممکن است آغاز شود و به چه علت؟
«ایل جورناله» ایتالیا بررسی کرد:

فرضیۀ واکسن اجباری چه زمان ممکن است آغاز شود و به چه علت؟

واکسن ضدکووید ممکن است برای برخی اقشار جامعه اجباری گردد. همه چیز به آمار و ارقام افرادی که واکسن زده اند در فصل بهار بستگی دارد.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، واکسن ضدکووید ممکن است برای برخی اقشار جامعه ایتالیا اجباری گردد. همه چیز به آمار و ارقام افرادی که واکسن زده اند در فصل بهار بستگی دارد. اگر این ارقام پایین باشد اجبار آغاز خواهد شد. لیکن اکنون هنوز زود است در این مورد قضاوت کنیم.

در صورت اجباری شدن واکسن نخست در مورد  افرادی مانند پزشکان، پرستاران و آموزگاران اجرا خواهد شد. یعنی اقشاری که بیشتر در معرض خطر هستند. یا حتی متصدیان باجه ها که در تماس مستقیم با مردم هستند.

البته با اجباری کردن واکسن با خطرات مالی نیز روبرو هستیم. خطرات ناشی از اینکه ممکن است با واکنش های منفی این داروها مواجه شویم. در هر صورت سند کمیتۀ اخلاق زیستی در دست است که یک ماه پیش به امضا رسیده و در آن آمده است که در صورت بروز بحران، اجباری شدن واکسن برای برخی اقشار بعید نیست. کارمندان بخش عمومی فقط ۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند یعنی فقط ۳ میلیون نفر.

سپس صحبت از یک گواهینامۀ مصونیت در میان است که فقط به کسانی که واکسن زده اند امکان سوار شدن به قطار و هواپیما یا حضور در سالن های نمایش و رویدادهای ورزشی و غیره می دهد. البته همه چیز به کسانی بستگی خواهد داشت که قرار است بر این امر نظارت داشته باشند و اینکه آیا به راستی این کار را خواهند کرد یا خیر.

ابزار سوم به کارگران بخش خصوصی مربوط می شود که ۱۵.۷ میلیون نفر یعنی ۵ برابر کارمندان بخش عمومی هستند. در این مرحله مصونیت گله ای بسیار نزدیک خواهد بود. طبق قانون ایتالیا کارفرما باید از کارگران خود حمایت کند.

لیکن در رابطه با این موضوع که چگونه این کار را بکند شک و تردیدهای بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال ممانعت از ورود کارگران به محل کار در صورتی که واکسن نزده اند و کار کردن در منزل می تواند یک تیغ دو لبه باشد. بسیاری ممکن است تصمیم بگیرند واکسن نزنند دقیقاً به این علت که از دورکاری استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت ایتالیا معتقد است که در عرض چند هفته از پاندمی خارج نخواهیم شد و ملحق شدن به واکسن به منظور مغلوب ساختن کووید الزامی است. وی همچنین در خصوص امتناع برخی پزشکان یا کادر درمان از تزریق واکسن سخن گفت.

کد خبر: ۶۴٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha