۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان دولت دوازدهم آسفالت می‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان دولت دوازدهم آسفالت می‌شود

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه در بندر امام (ره) با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش دولتی و خصوصی، گفت: عملیات لایروبی خورموسی با برآورد ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح تعدادی از پروژه‌های بندر امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: تعدادی پروژه بندری امروز با حضور استاندار و نماینده محترم استان در بندر امام‌خمینی افتتاح و تعدادی نیز آغاز عملیات اجرایی‌شان انجام شد که مجموعه سرمایه‌گذاری‌ها در این پروژه‌ها به ارزش ۲۰۰۰ میلیاردتومان توسط بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:سیاست جاری دولت و وزارت راه و شهرسازی ایجاد ظرفیت صنعتی و تولیدی در بنادر هم برای تولید بار و افزایش آن و هم صادرات است. همچنین بخش دیگری از سیاست‌های جاری، پذیرش برای تخلیه و بارگیری به ویژه برای موادغذایی و دانه‌های روغنی برای امنیت و سلامت غذایی بیشتر و هم تسریع در تخلیه و بارگیری است.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: یکی از پروژه های مهم بندر امام (ره)، سرمایه گذاری حدود ۴۸۰ هزار تن ظرفیت سیلوی فلزی غله است که هم اکنون طراحی شده است و امروز ۲۴۰ هزار تن آن افتتاح شد. مقرر است تا در فاز بعدی ۲۴۰ هزار تن سیلوی فلزی دیگر افتتاح شود.

اسلامی سیلوی فلزی غلات افتتاح شده در بندر امام (ره) را یکی از بزرگترین ظرفیت های انبار غلات در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: سیلوی فلزی غلات بندر امام (ره) قابلیت رقابت در دنیا را دارد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، سرمایه گذاری در زنجیره تامین که هم توان تولید داخل و هم صادرات را دشاته باشد بدون آنکه ضایعاتی از خود به جای گذارد هم اکنون در بندر امام ایجاد شده است.

وی توضیح داد: لایروبی خورموسی برای وزارت راه و شهرسازی حائز اهمیت است. برای ما مهم است که کشتی ها با تناژ بالا بتوانند در این آبراه حرکت کنند که عملیات اجرایی آن با برآورد ۵۰۰ میلیاردتومان آغاز شد.

اسلامی ادامه داد: تعمیرات اساسی اسکله‌ها و ایجاد اسکله‌های ایمن و توسعه انبارها برای پشتیبانی از نیاز مردم جزو برنامه‌های دولت است.

وی خاطرنشان کرد: بندر امام خمینی سهم بزرگی در جابه جایی کالاهای اساسی دارد و هم اکنون حدود ۳ میلیون تن کالای اساسی در این بندر در حال تخلیه، بارگیری و یا در انبارها وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های روستایی و بهسازی آنها نیز گفت: حدود ۱۰۰۰ میلیاردتومان از اعتباراتی که تخصیص داده شد برای راه‌های روستایی و نگهداری راه های اصلی و شریانی صرف شد. این هزینه‌ها برای بهسازی راه‌ها، روکش راه‌ها و تکمیل آسفالت راه‌های روستایی در حال هزینه است.

وی افزود: سال گذشته ۲۴۵۰ کیلومتر راه روستایی جدید احداث و آسفالت شد و تا پایان دولت دوازدهم ۳۵۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی برای کشور، احداث خواهد شد.

کد خبر: ۶۴٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha