۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
آغاز عملیات اجرایی ۱۸ پروژه در بندر امام خمینی(ره) با اعتبار بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

آغاز عملیات اجرایی ۱۸ پروژه در بندر امام خمینی(ره) با اعتبار بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال

راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه زیرساخت ها در بندر امام نکته ای مهم در کاهش قیمت تمام شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان افتتاح ۱۸ پروژه دریایی به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد که در سفر امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) انجام گرفت، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اهمیت این بندر اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در این بندر دنبال می شود در بحث حمل و نقل است تا قیمت تمام شده حمل کالا به خصوص در مورد کالاهای اساسی با توسعه زیرساخت ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در همین خصوص پروژه هایی که امروز با حضور مقام۱ عالی وزارت شاهد افتتاح، بهره برداری و عملیات اجرایی آن آغاز شد در همین راستا است.

معاون وزیر راه شهرسازی تصریح کرد: به همین واسطه توسعه زیربناها، روبناها و تجهیزات برای این است که شرایط و کیفیت مناسب تری را در بندر امام از حیث تخلیه و بارگیری کالاها به ویژه کالاهای اساسی شاهد باشیم.

راستاد در ادامه گفت: رویکرد دیگری که در این بندر شکل گرفته و در حال توسعه است، سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه نگهداری کالا و ارزش افزوده است که خوشبختانه افتتاح این پروژه ها امروز در این راستا بود.

گفتنی است در جریان حضور امروز وزیر راه و شهرسازی در بندر امام که با همراهی استاندار خوزستان، مدیرعامل سازمان بنادر، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان صورت گرفت.

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه مکانیزه غلات، آغاز عملیات اجرایی پروژه هیدروگرافی مولتی بیم و لایروبی، پروژه تعمیرات اساسی خطوط ریلی بندر، تعمیرات اساسی اسکله های شماره ۳۱ تا ۳۴، احداث ایستگاه آتش نشانی اراضی پشتیبانی بندر، احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، افتتاح سیلوی ذخیره دانه های روغنی، افتتاح فاز یک کارخانه تصفیه روغن خوراکی به ظرفیت ۳۰۰ تن در روز، آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه روغن کشی، احداث انبارهای چند منظوره نگهداری کالاهای غیر غلات و احداث و بهره برداری از انبارهای چندمنظوره نگهداری کالا از جمله پروژه هایی بود که در این سفر توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

کد خبر: ۶۴٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha