۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
ادامه صادرات کالا به عراق از طریق مرز تجاری شلمچه
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

ادامه صادرات کالا به عراق از طریق مرز تجاری شلمچه

آبادان - معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تردد مسافر و زائران ایرانی از مرز شلمچه از سوی دولت عراق ممنوع اعلام شده ولی مرز تجاری فعال و مشکلی در روند صادرات غیرنفتی به کشور عراق نیست.

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به طور متوسط روزانه بیش از ۲۰۰ کامیون حامل انواع کالای صادراتی تولید داخل و ۱۵۰ کامیون عراقی در بارانداز مرزی شلمچه برای تخلیه و بارگیری کالای صادراتی تردد می‌کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چه کالاهایی از مرز شلمچه صادر می شود، توضیح داد: کالاهای کشاورزی، مواد غذایی، ماهی، میوه‌ و تره‌بار و همچنین محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر(مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: تردد مسافر و زائران ایرانی از مرز شلمچه از سوی دولت عراق ممنوع اعلام شده ولی مرز تجاری فعال و مشکلی در روند صادرات غیرنفتی به کشور عراق نیست.

موسوی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار از مرز شلمچه به کشور عراق صادر شده است، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۶۵ میلیون دلار بود ۱۶۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۶٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha