۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
تولید ۴۵ محصول موثر در کاهش مصرف آب و برق توسط بانوان ایرانی
سخنگوی پژوهشگاه نیرو به پاون خبر داد

تولید ۴۵ محصول موثر در کاهش مصرف آب و برق توسط بانوان ایرانی

شفیعی، سخنگوی پژوهشگاه نیرو از تولید ۴۵ محصول موثر در کاهش مصرف آب، برق و انرژی توسط بانوان ایرانی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، ساره شفیعی، با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای فراخوان شناسایی محصولات فناورانه موثر در مدیریت بهینه مصرف، حدود ۴۵ محصول شناسایی شد که از این بین، ۲۵ محصول در حوزه مدیریت مصرف برق و انرژی و ۲۰ محصول مرتبط با حوزه آب توسط بانوان موسس شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ساخته شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اصلاح الگوی مصرف آب، برق و انرژی در اقتصاد کشور، فراهم کردن زیرساخت مناسب برای توسعه محصولات فناورانه و تجهیزات در این زمینه مطابق با استاندارهای جهانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شفیعی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تحقق سیاست‌های اصلاح الگوی بهینه مصرف در حوزه آب، برق و انرژی، مشارکت زنان در بهبود بهره‌وری از این منابع و کاهش هزینه‌های مرتبط از ضروریات است.

سخنگوی پژوهشگاه نیرو گفت: در راستای تحقق نقش زنان در توسعه ملی و فراهم کردن زمینه‌های توان افزایی در توسعه محصولات و خدمات موثر در مدیریت مصرف، مقرر شد رویداد نقش موثر زنان در حوزه آب، برق و انرژی (شکوفا) با همکاری پژوهشگاه نیرو و صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری در ۱۴ و ۱۵ دی ماه سال جاری برگزار شود.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه یادآور شد: زنان به عنوان قلب تپنده خانواده که نقش مهمی در اقتصاد خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان دارند، می‌توانند با برخورداری از جدیدترین اطلاعات و دانش در رابطه با اصلاح الگوی مصرف و جایگزینی روش‌های نوین و بهینه به‌جای روش‌های غیر اقتصادی، نقش مهمی را در مدیریت بهینه مصرف ایفا کنند.

شفیعی ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های لازم برای ترویج و آگاه‌سازی فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و پیشرفت و حرکت بانوان در این زمینه فراهم شود.

کد خبر: ۶۴٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha