۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
توزیع ۲۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان البرز
در چهارمین رزمایش همدلی و احسان انجام شد؛

توزیع ۲۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان البرز

کرج- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در البرز و غرب تهران از توزیع ۲۳ هزار بسته معیشتی در چهارمین رزمایش همدلی احسان بین نیازمندان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی پورسلیمانی در چهارمین مرحله رزمایش همدلی احسان که بعدازظهر روز چهارشنبه در مصلای شهرستان فردیس برگزار شد، با اشاره به اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در خصوص اهدای یک میلیون بسته ارزاق به محرومین گفت: در این مرحله ۲۳ هزار بسته معیشتی شامل مواد غذایی در استان البرز توزیع می شود.

پورسلیمانی افزود: در این دوره در شهرستان های مختلف استان قرارگاه هایی را ایجاد کردیم که اقلام را به طور مستقیم به قرارگاه تحویل می دهیم و پس از بسته بندی و توزیع بین نیروهای جهادی، این اقلام به دست نیازمندان می رسد. هدف از ایجاد قرارگاه در شهرستان ها تمرکز زدایی و رساندن اقلام با سرعت بیشتر به دست نیازمندان است.

وی با بیان اینکه هر قرارگاه با محوریت امام جمعه همان شهرستان تشکیل شده، گفت: تعدادی از نیروهای بسیج، سپاه نیروهای نظامی و انتظامی هم در قرارگاه حضور دارند و نیروهای جهادی هر منطقه در قرارگاه سازماندهی و کار را انجام می دهند.

توزیع ۲۹ هزار بسته سلامت در پویش «احسان و سلامت»
مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره )در البرز اظهار کرد: پویش احسان و سلامت را هم  در دستور کار داریم که در این پویش  ۲۹ هزار بسته سلامت شامل «ژل و ماسک» تا پایان سال بین نیازمندان استان توزیع می شود. 

پورسلیمانی در خصوص نحوه تامین بسته های معیشتی گفت: این بسته ها عمدتا" از منابع مالی ستاد و سازمان تامین می شود، اما اگر کسی در دنیای احسان و یا با کد ۴۰۳۰ برای مشارکت اقدام کند مشارکت برایش امکان پذیر است، ما بسته های مشارکتی را منوط به مشارکت مردم نکرده و توسط منابع مالی ستاد تامین می شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که رزمایش ها تا چند مرحله اجرا خواهد شد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برنامه ریزی و مقرر کرده که هر ۴۵ روز یک بار یک مرحله از رزمایش برگزار شود. این بسته ها گاهی احسان سلامت، گاه بسته معیشتی و به طرق مختلف اجرا می شود و تا پایان زمانی که ویروس کرونا هست این رزمایش ها ادامه دارد. 

مشارکت در طرح اقدام ملی شهرستان فردیس، حسن آباد و هشتگرد
مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره )در البرز با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: ستاد اجرایی هم کار را آغاز کرده، در شهرستان فردیس کلنگ زنی و کارهای اولیه انجام شده است و انشالله در صورت یاری مسئولان شهرداری و صدور هر چه سریعتر مجوز، خاک برداری و کار ساخت را آغاز می کنیم.

پورسلیمانی با بیان اینکه ۴۰۰ واحد در فردیس ساخته می شود، افزود: زمین این ۴۰۰ واحد به مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی تامین شده است.

وی اظهار کرد: در منطقه حسن آباد کرج نیز هزار و ۳۰۰ واحد ساخته می شود که زمین آن از طریق راه و شهرسازی تامین شده است.

پورسلیمانی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در شهر جدید هشتگرد نیز ساخت هزار واحد مسکونی را بر عهده دارد که این کار در قالب طرح اقدام ملی مسکن انجام و بخشی  از هزینه ساخت، آورده خود مردم است که در واریز اولیه ۴۰ میلیون تومان و بخشی هم از طریق تسهیلات بانکی که توسط بانک مسکن و دیگر بانک ها پرداخت می شود، تامین می شود.

تزریق واکسن کرونا به دختر ریاست ستاد اجرایی نشان از اعتماد به این واکسن است

مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره ) در البرز در خصوص نقش و کاری که ستاد در این طرح انجام می دهد گفت: ستاد اجرایی هیچگونه سود اقتصادی بابت این کار نمی گیرد و با هدف حمایت از نیازمندان و خانه دار شدن آنها، قیمت تمام شده مسکن را اعلام می کند.

پورسلیمانی همچنین با اشاره به ساخت اولین واکسن ویروس کرونا توسط ستاد اجرایی و تزریق آن که شب گذشته اعلام و پخش شد، گفت: نکته مهم این موضوع تزریق اولین فرد که دختر ریاست محترم ستاد اجرایی فرمان امام، دومین نفر معاون اجتماعی ستاد و سومین نفر هم مدیرعامل یکی از شرکت های ستاد بودند نشان از اطمینان از این واکسن است.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر هم داوطلب و برای تزریق واکسن ثبت نام کردند، گفت: این اقدام نشان می دهد مردم ما به علم و دانش ایرانی اعتماد دارند. 

کد خبر: ۶۴٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha