۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
ثبت‌نام‌های جدید طرح ملی مسکن، جایگزین افرادی که واریز وجه نکردند می‌شوند
وزیر راه و شهرسازی:

ثبت‌نام‌های جدید طرح ملی مسکن، جایگزین افرادی که واریز وجه نکردند می‌شوند

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شکل واگذاری زمین، مجتمع‌سازی و مشارکت مردمی در بافت فرسوده است، گفت: ثبت‌نام‌های جدید طرح اقدام ملی مسکن، جایگزین افرادی که واریز وجه نکردند خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در طرح اقدام ملی مسکن سال گذشته در دو مرحله ثبت‌نام انجام شد و ۸۸۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که بعد از پالایش افراد تایید شده واجد شرایط ۴۳۴ هزار نفر شناسایی شدند. همزمان با فرآیند ثبت‌نام و بعد از آن برای تمامی در شهرهایی که ثبت‌نام انجام شد، زمین و پروژه تعریف شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افراد در چندین دسته یا از طریق دریافت زمین که خودشان به شکل گروهی احداث می‌کنند و  یا مجتمع‌سازی که با سازنده عقد قرارداد می‌کنند، و یا مشارکت مردمی در بافت‌های فرسوده، تعیین‌تکلیف شدند.

عضو کابینه دولت دوازدهم بخشی از پروژه اقدام ملی را مرتبط با ساکنان بافت‌های فرسوده برشمرد و افزود: حدود ۳۳ هزار نفر از ۴۳۳ هزار نفر، مردمی هستند که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که در بانک تشکیل پرونده دادند و از تسهیلات ساخت در بافت فرسوده بهره‌مند می‌شوند.

به گفته اسلامی، اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شکل واگذاری زمین، مجتمع‌سازی و مشارکت مردمی در بافت فرسوده انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: با تمهیدات چندین باره‌ای که انجام شد، ضروری بود تا مردم باید پول به عنوان آورده اولیه به حساب واریز می کردند و کسانی که افتتاح حساب کرده و آورده اولیه را و اریز کردند به غیر از کسانیکه زمین دریافت می‌کنند حدود ۱۴۰ هزار نفر هستند. مابقی برای تکمیل آورده‌های خود اقدام نکردند و تشخیص ما این است که این تعداد افراد به واریز وجه اهتمام نداشتند.

اسلامی توضیح داد: بنابراین با توجه به وجود ظرفیت خالی و همچنین شهرهایی که در دوره های قبلی ثبت نام در آنها انجام نشد، سامانه باز و ثبت نام انجام می شود. در ثبت نام جدید، هم جایگزینی کسانی را که تشکیل پرونده دادند و پول به حساب نریختند تا پروژه تکمیل شود، انجام خواهد شد و هم در مناطق جدیدی که ظرفیت خالی برای طرح باز شده است ثبت نام انجام می شود.

وی تصریح کرد: طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری یک پروژه اجرایی و عملیاتی است و بتدریج که واحدهای مسکونی آماده می‌شود متقاضیان، ‌واحدهای مسکونی را تحویل می‌گیرند و در آن مستقر خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان با کمکِ کمیته امداد، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج و سپاه، خیرین مسکن‌ساز، همگی در سطح کشور، احداث خواهد شد. این برنامه با اهتمام ویژه توسط سازمان های نامبرده، پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، سازمان برنامه و بودجه از محل جدول ۱۴ قانون بودجه هر سال، یارانه دولت را به آنها تخصیص می دهد که آنها بتوانند از مسکن مناسبی که برایشان طراحی شده است بهره مند شوند.  

کد خبر: ۶۴٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha