۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
 ۱۵ بیمارستان برکت با ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در خدمت محرومان کشور
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

۱۵ بیمارستان برکت با ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در خدمت محرومان کشور

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این بنیاد اقدام به احداث و تکمیل ۱۵ بیمارستان با دو هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق محروم کشور کرده است.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد برکت، امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت، افزود: این بنیاد اقدام به احداث و تکمیل ۱۵ بیمارستان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور کرده است که از این تعداد، ۷ بیمارستان به بهره‌برداری رسیده و ۸ بیمارستان دیگر نیز در حال احداث و تکمیل است.

مدنی در تشریح بیمارستان‌های افتتاح شده برکت اظهار داشت: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی امام خمینی(ره) در شهرستان میانه آذربایجان شرقی، بیمارستان ۹۰ تختخوابی رازی در شهرستان بانه کردستان، بیمارستان ۹۶ تختخوابی فاطمه‌الزهرا در مینودشت گلستان، بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی معتمدی در گرمسار استان سمنان، بیمارستان ۹۰ تختخوابی شهید ستاری در قرچک ورامین، بیمارستان ۱۴۱ تختخوابی حضرت رسول در شهرستان فردوس خراسان جنوبی و بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام خمینی(ره) در شهرستان درگز خراسان رضوی بیمارستان‌های به بهره‌برداری رسیده بنیاد برکت را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت ساخت و تکمیل ۸ بیمارستان دیگر را در شهرستان‌های نی‌ریز استان فارس، بهار استان همدان، دزفول خوزستان، نجف آباد اصفهان، مهر استان فارس، نهبندان خراسان جنوبی، تیران و کرون استان اصفهان و شهر تهران در دست اقدام دارد که در حال انجام است. مدیرعامل بنیاد برکت تعداد تختخواب بیمارستان‌های این بنیاد را ۲ هزار و ۵۰۰ تختخواب ذکر کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برای احداث و تکمیل بیمارستان‌های برکت  ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت طراحی و ساخت سه باب بیمارستان جامع درمان سرطان در شهرهای تهران، نجف آباد و اهواز را نیز در دستور کار دارد که هر سه بیمارستان تکمیل شده و آماده افتتاح است.

وی همچنین از ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی برکت در جنوب غرب تهران خبر داد و افزود: احداث این بیمارستان با ۴۰ درصد پیشرفت کار در حال انجام است. اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این بیمارستان ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ورود این بنیاد به حوزه ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در راستای افزایش سرانه و کیفیت درمان در مناطق محروم و تحقق عدالت در حوزه بهداشت و سلامت در سراسر کشور است.

مدنی تصریح کرد: بنیاد برکت نسبت به ساخت ۲۳۰ مرکز جامع سلامت، سلامت جامعه، بستر درمان، خانه‌های بهداشت، پایگاه سلامت و پایگاه اورژانس در مناطق محروم کشور متعهد است که از این تعداد، ۱۵۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده و ۸۰ مرکز دیگر در حال احداث است.
مدیرعامل بنیاد برکت عنوان کرد: برای احداث این ۲۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی، ۷۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و ۶۵۰ منطقه روستایی کشور تحت پوشش خدمات این مراکز قرار دارند.

کد خبر: ۶۴٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha