۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای جامعه عشایری اردبیل
نیکزاد خبر داد؛

تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای جامعه عشایری اردبیل

اردبیل- نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری انجام شده و موافقت رئیس سازمان امور عشایری، بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی در مناطق عشایری استان در نظر گرفته شده است.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در رایزنی با مسئولان کشوری با اولویت تأمین آب شرب در قشلاقات و مناطق سکونتی عشایری، قرار شد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال برای طرح‌های آبرسانی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد:‌ امسال ۳۰ میلیارد تومان از این منابع برای اجرای طرح‌ها و تکمیل پروژه‌های آبرسانی در نظر گرفته شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز سال آینده برای ادامه اجرای این طرح‌ها تزریق خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیز قرار شد در حوزه راه و تأمین نهاده‌های کشاورزی برای جامعه عشایری پرداخت شود که این منابع نیز در بودجه سال آینده در نظر گرفته خواهد شد.

نیکزاد افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان استانی و همچنین استاندار اردبیل جامعه عشایری با تخصیص این اعتبارات نسبت به تسهیل فرآیند تولید و اقدامات مطلوب در بخش‌های مختلف رضایت کامل داشته و شرایط زندگی آنها ارتقا یابد.

وی عمده مشکل جامعه عشایری را تأمین منابع آب و همچنین راه دسترسی مناسب به قشلاقات و ییلاقات اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت امور عشایری استان اردبیل موظف شده تا در کنار جذب این اعتبارات، نسبت به تخصیص صد درصد اعتبارات استانی نیز اقدام کند تا مشکلات متعددی که عشایر غیور استان دارند، به سرعت رفع شود.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما با حضور به موقع در این مناطق سعی کردیم تا مشکلات آنها را احصا کنیم که قطعا در رسیدگی به بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون‌ها و صحن علنی دفاع خودمان را از تأمین اعتبار برای جامعه عشایری انجام خواهیم داد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر چند در سال‌های اخیر بخشی از مشکلات جامعه عشایری به ویژه در تأمین نهاده‌ها برای پرورش دام برطرف شده اما همچنان در این فرآیند دغدغه‌ها و مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم به سرعت برطرف شود.

کد خبر: ۶۴٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha