۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کارت اعتباری خرید، بهترین روش برای اعطای کمک‌های دولتی
عضوهیات رئیسه مجلس مطرح کرد

کارت اعتباری خرید، بهترین روش برای اعطای کمک‌های دولتی

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظام توزیع حیف و میل شده است، گفت:‌ کارت اعتباری خرید بهترین و مکانیزه‌ترین روش برای اعطای کمک‌های دولتی به مردم است.

به گزارش بازار، علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد:‌ ارز ۴۲۰۰ تومانی با این هدف وارد نظام اقتصادی کشور شد که نهاده‌های دام و طیور و برخی از مواد اولیه تولید با قیمت مناسب به دست تولیدکننده برسد و در نهایت قیمت تمام‌شده تولید کاهش یابد اما نهاده با قیمت مناسب به دست تولیدکننده نرسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ یارانه باید به مصرف‌کننده نهایی برسد به همین دلیل کارت اعتباری خرید بهترین و مکانیزه‌ترین روش برای اعطای کمک‌های دولتی به مردم است وباید به نحوی عمل شود که منجر به افزایش پایه پولی نشود. می‌توان یارانه کالایی را به مردم داد که می‌تواند آمار شفافی هم از میزان مصرف نیز ارایه ‌دهد.

نماینده مردم محلات و دلیجان اظهار کرد: طرح تامین کالاهای اساسی که توسط مجلس ارایه و مصوب شده است از دی ماه وارد فاز اجرایی شده است و به نظر می‌رسد راهکار مناسبی برای هدفمند کردن و کانالیزه کردن کمک‌های دولتی به مردم باشد.

وی با بیان اینکه دولت در ایجاد زیرساخت‌هایی که منجر به بهبود نظام توزیع مواد اولیه واحدهای تولیدی می‌شود کوتاهی کرده است، تصریح کرد:‌ دولت در لایحه بودجه امسال ۱۸ میلیارد دلار و در بودجه سال ۹۸ حدود ۹ میلیارد تومان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه کرده است و این درحالی است که دولت به کاستی‌های نظام توزیع واقف بوده و به نوعی ارز ۴۲۰۰ تومانی حیف و میل شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: برای بهبود نظام توزیع نهاده‌های دامی تنها کافی بود میان سه وزارت‌خانه وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی و با نظارت بانک مرکزی هماهنگی درستی صورت می‌گرفت.

کد خبر: ۶۴٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha