۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
انجام اصلاحات اساسی به نفع معیشت مردم در بودجه ۱۴۰۰ ادامه دارد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

انجام اصلاحات اساسی به نفع معیشت مردم در بودجه ۱۴۰۰ ادامه دارد

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید ما با انتشار ۵۳ هزار میلیارد تومان برای جبران کسری بودجه مخالف هستیم و این اعتبار باید از منابع مختلف جبران شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به نامه امروز رئیس جمهور به رئیس مجلس مبنی بر اینکه تراز منابع و مصارف لایحه بودجه اصلاح شده است، گفت: نامه دولت دو بُعد خوب و بد دارد؛ نخست آنکه دولت معتقد است براساس نامه ی مقام معظم رهبری و محدودیتی که درباره برداشت از صندوق توسعه ملی ایجاد شده، منابع بودجه سال آینده با ۹۳ هزار میلیارد تومان کسری مواجه می‌شود بنابراین انتشار ۵۳ هزار میلیارد تومان یکی از برنامه‌های دولت برای رفع این کسری است.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه افزود:  انتشار ۵۳ هزار میلیارد تومان اوراق در حالی که در لایحه بودجه پیش از این حدود ۱۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد از محل انتشار اوراق در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده بود، مشکلات را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: ضمن پیش بینی ۵۳ هزار میلیارد تومان درآمد از محل انتشار اوراق، دولت تصمیم دارد ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل صرفه جویی کسری بودجه ۹۳ هزار میلیاردی را جبران کند که این روش  یکی از محورهایی مورد تایید نمایندگان است؛ وکلای مردم معتقد هستند بخش مصارف بودجه سال ۱۴۰۰ قابلیت کاهش ۱۰ درصدی را دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اصلاحات لایحه بودجه سال آینده تداوم دارد، تصریح کرد: ما به انتشار ۵۳ هزار میلیارد تومان برای جبران کسری بودجه مخالف هستیم و این اعتبار باید از منابعی مانند مالیات و... جبران شود.

کد خبر: ۶۴٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha