۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
توضیح معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره توزیع نهاده‌های دامی

توضیح معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره توزیع نهاده‌های دامی

رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: هیچ محدودیتی برای تامین نهاده‌های دامی در کشور وجود ندارد و همه نهاده‌های دام و طیور وارداتی با قیمت مصوب از طریق سامانه بازارگاه به دامداران و مرغداران تحویل می‌شود.

به گزارش بازار، مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: احتمالا بحثی که درباره کمبود نهاده ها مطرح شده ممکن است مربوط به ماه های گذشته باشد اما تقریبا نزدیک به ۵۰ روز است که به طور کامل نهاده‌های دامی صنعت طیور و دامداری‌های کشور را تامین کرده ایم.

او گفت: ۳ نهاده اصلی که یارانه دارد، ذرت، کنجاله سویا و جو است و ما این‌ها را در طیور به طور سیستماتیک بدون دخل و تصرف کسی بارگذاری می‌کنیم و منتها بسته به این که جوجه ریزی کرده باشد و وقتی که جوجه ریزی در سامانه بازارگاه رویت شد و خود مرغدار تیک تخلیه جوجه را زد به صورت سیستماتیک مقدار ذرت و سویایش تعریف می‌شود و سهمیه نهاده هایش واریز می‌شود بعد می‌رود در سامانه بازارگاه و از درگاهی که برایش تعریف شده شروع می‌کند به خرید و به صورت اتوماتیک حواله این نهاده‌ها به فروشنده واردکننده نهاده ها ارسال می‌شود.

رضایی گفت: در برج آذر از یکم تا سی ام ما چیزی حدود ۲۴۵ هزار تن ذرت مستقیما به سازمان جهاد کشاورزی نزدیک به ۶۹ هزار تن جو و ۱۴ هزار تن کنجاله کلزا و نزدیک به ۷۰ هزار تن کنجاله سویا در اختیار دامداران قرار داده ایم و ما به خود اتحادیه‌ها هم نزدیک به ۳۵ هزار تن ذرت و ۳۸ هزار تن جو. نزدیک به ۷ هزار تن کلزا  داده ایم و هیچ محدودیتی برای تامین نهاده‌های دامی در کشور وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: هر جایی که فکر می‌کنند اگر مشکلی هست، مستقیما با ستاد معاونت وزارتخانه ارتباط بگیرند و اگر کمبودی هست و مورد خاصی یا مشکلی باشد من در خدمت هست.

رضایی تاکید کرد: همه این نهاده‌هایی که عرض شد وارداتی است و با قیمت مصوب از طریق سامانه بازارگاه به دامداران و مرغداران تحویل می‌شود.
 

کد خبر: ۶۴٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha