۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
اهدای ۱۲۰ هزار تبلت و موبایل به دانش‌آموزان
وزیر آموزش‌ و پرورش خبر داد

اهدای ۱۲۰ هزار تبلت و موبایل به دانش‌آموزان

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۲۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: تمام توان وزارت آموزش‌ و پرورش و سایر دستگاه‌ها، وزارتخانه­ ها، سازمان‌های دولتی، بخش عمومی خصوصاً نهادهای حمایتی و انجمن‌های خیریه‌ای و مردمی را به کارخواهیم گرفت تا در جهت تأمین تجهیزات هوشمند و در راستای طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه، یک کلاس) نقش حمایتی خود را ایفا نماییم.

وی افزود: این جریان با محوریت نهادهای حمایتی، خیریه‌ای، انجمن‌های مردمی و اقشار مختلف مردم تحقق خواهد یافت و درعین‌حال تلاش خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت­های بخش دولتی و بخش عمومی استفاده کنیم.

حاجی میرزایی گفت: به‌زودی سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که تمام فعالیت استان‌ها در این خصوص ثبت می‌شود و امکان کمک خیرین و نهادهای حمایتی و مردمی از طریق این سامانه در راستای تقویت آموزش مجازی و دیجیتالی با استفاده از ظرفیت خیرین و اهداکنندگان به شکل مدرسه‌ای، شهرستانی، استانی و ملّی ثبت خواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شعار آموزش تعطیل نیست را در دستور کار قرار داد و از همان زمان به تداوم یادگیری در فضای مجازی و مدرسه تلویزیونی پرداخت. اما مشکل از آنجایی آغاز شد که به گفته مسوولان آموزش و پرورش ۳۰ درصد دانش آموزان عادی و ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از ابزار هوشمند مانند تبلت و موبایل محروم بودند.

در کنار طرح‌های وزارت آموزش و پرورش بسیاری از مردم و معلمان نیز به صورت خیرخواهانه در اقصا نقاط کشور برای دانش‌آموزان نیازمند به صورت انفرادی نیز تبلت و گوشی هوشمند تلفن همراه تهیه کردند تا بتوانند از آموزش مجازی در دوران بحرانی شیوع کرونا بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۶۴٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha